Автомобилният концерн Ford Motor Co. заяви, че планира да засили производството на своите SUV (sport utility vehicles) модели в САЩ с идеята да повиши печалбата, възползвайки се от големия интерес на потребителите към този тип превозни средства, съобщава Ройтерс.
Неговият завод в Луисвил ще увеличи производството на моделите Ford Expedition и Lincoln Navigator с 20% през юли, което ще бъде второто подобно увеличение за тези модели за една година.
Решението подчертава агресивния подход на Ford да залага на популярни, печеливши и големи превозни средства в сърцето на Америка, което контрастира силно на тенденцията в Европа, Китай и Калифорния, където пазарът се насочва към по-компактни и по-евтини електрически автомобили с идеята да се понижи нивото на въглероден диоксид, отделян от транспортния сектор в атмосферата.
Администрацията на американския президент Доналд Тръмп предложи да замрази стандартите за ефективност на горивата, което продължава да помага на автомобилните производители да продават своите модели SUV и пикапи.
При наличието на ниски цени на горивата американските потребители отделят повече пари за по-големи превозни средства.
Среднопретеглената цена на новия модел Ford Expedition е 62,7 хил. долара, което е с 11,7 хил. долара повече спрямо 2018 г., посочва маркетинговият директор на компанията Мат Вандайк.
Средната цена на луксозния Navigator се е повишила до 81 хил. долара през февруари от 78 хил. долара година по-рано.
През януари Ford заяви, че среднопретеглената цена за нейните модели на американския пазар достига 38,4 хил. долара, докато тази за цялата автомобилна индустрия в в САЩ остава 34 хил. долара.
Лидерът при продажбите на SUV в Северна Америка General Motors Co планира да стартира ново поколение на своите Chevrolet Suburban, Tahoe и GMC Yukon по-късно през настоящата година.
Подобни са и намеренията на Fiat Chrysler Automobiles NV, която ще пусне отново на американския пазар догодина нови модели от сегмента SUV.
Ford инвестира 925 млн. долара в изграждането на новото поколение Expedition и Navigator в своя завод в Кентъки като основната цел е а увеличи своя пазарен дял в този сегмент, където GM държи 70% от него.