Легалните сервизи у нас са около 6700, а колите близо 4,2 милиона. Това означава, че има много повече нерегламентирани сервизи, каза пред Нова телевизия председателят на браншовата камера на автосервизите в България Емил Германов.
„Има колеги, които са инвестирали сериозни суми в своя сервиз. Те спазват технологичния ред по отношение на диагностиката, ремонт и замяна на резервните части. При тях няма недеклариран труд, имат планове за управление на отпадъците и не си позволяват да сложат резервни части с неизяснен произход“, каза той.
„Тези сервизи дават гаранция“, подчерта Германов.
Той посочи като очаквана законодателна промяна, че ще има изискване всяка резервна част от автоморгите да има произход, т.е. да се знае от кой автомобил е свалена.
„Евтиният ремонт обикновено излиза скъп, а може да бъде и опасен“, предупреди собственикът на автосервиз Румен Дунев. Много фирми вкарват нерегламентирано части от Турция и Китай, предупреди той.
Според него използването на части втора употреба крие риск, тъй като често са от ударени автомобили.
Румен Дунев посочи, че честа е практиката за превъртане на километража. Той посъветва шофьорите да искат документ за ремонтите на колите и да предпочитат по-скъпите части с по-дълга експлоатация.