Най-големият британски производител на автомобили Jaguar Land Rover ще обяви съкращения на 4500 работни места, тъй като компанията е изправена пред двуцифрените понижения на търсенето в Китай и спад в продажбите на дизелови автомобили в Европа, съобщава източник на Ройтерс.
Компанията произвежда по-висок дял от своите автомобили във Великобритания, отколкото всеки друг по-голям или по-малък автомобилопроизводител. Освен това изразходва милиони британски лири за подготовка за Brexit, в случай че бъдат въведени мита или митнически проверки.
За периода от април до септември Jaguar Land Rover отчете загуба от 354 млн. паунда (450 млн. долара) и през 2018 г. вече съкрати около 1000 работни места в Обединеното кралство, затвори за две седмици завода си в Солихъл и обяви тридневна работна седмица в друг от заводите си.
Компанията собственик на Jaguar Land Rover - Tata Motors, разкри планове за намаляване на разходите и подобряване на паричните потоци с 2,5 млн. паунда, включително свиване на разходите за заетост и нивата на заетост.
Тези съкращения ще бъдат „значителни“ и ще достигнат хиляди, е посочил източникът на Ройтерс. Освен това според информацията загубата на работни места ще се отрази на управленските, изследователските и дизайнерските цели на компанията, както и на тези за продажбите.
Персоналът на произведствените линии не се очаква да бъде засегнат „на този етап“.
Компанията, в която работят близо 40 000 души във Великобритания и която увеличава работната си сила в нови заводи в Китай и Словакия през последните години, е отказала коментар пред Ройтерс.
Jaguar Land Rover, който стана най-големият автомобилен производител във Великобритания през 2016 г., беше напът да построи около 1 милион автомобила до края на десетилетието. Производството през 2018 г. обаче изглежда е намаляло, тъй като продажбите през първите единадесет месеца са се свили с с 4,4%.
Продажбите в Китай между юли и септември са намалели с 44%, превръщайки страната от най-големия в най-малкия пазар за британската компания.
През миналата година от компанията обявиха, че 90% от продажбите във Великобритания са на дизелови автомобили, а за останалата част от света – 45%, но в момента търсенето в сегмента рязко е спаднало.