Главният изпълнителен директор на германския автомобилен концерн Volkswagen Херберт Дийс счита бъдещите граници за допустими емисии CO2 в ЕС за постижими, но въпреки това остро разкритикува постигнатия компромис.
„Разбира се, ние ще можем да постигнем целта за намаляване на емисиите на въглероден диоксид с още 37,5% до 2030 г.", каза Дийс пред вестник Bild. „С нашата електрическа платформа и силното си присъствие в Китай можем да го направим. Но тази по-строга цел означава значителна структурна промяна", поясни той.
Така например до 2030 г. 40% от продаваните от Volkswagen коли в Европа ще трябва да са електрически автомобили. „Заради скъпите батерии и наказателните глоби за CO2 за конвенционалните автомобили мобилността ще стане много по-скъпа, непосилна за много клиенти. И това ще струва работни места в такъв порядък, че вече няма да можем да ги компенсираме чрез схемите за ранно пенсиониране". Дали „политиците наистина са наясно с последиците от своите решения". „Ще успеят ли тези решения да бъдат наложени“, питал се Дийс? В късните часове на понеделник бе постигнат компромис в рамките на Европейския съюз (ЕС), според който новите автомобили трябва да отделят значително по-малко въглероден диоксид (CO2) след 2030 г., отколкото досега.
Европейската комисия, Европейският парламент и държавите членки постигнаха съгласие по този въпрос в рамките на помирителна процедура. Емисиите въглероден двуокис от новите автомобили се очаква да намалеят с 37,5% през 2030 г. в сравнение с 2021 г. За лекотоварните автомобили бе договорено намаление на емисиите на CO2 с 31%. За двата класа превозни средства трябва да се постигне намаляване с 15% до 2025 г. като междинен етап.