IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Развръзката около новия завод на VW в Източна Европа се заплита

Консултанти на германската компания са на посещение в региона, а според германски медии битката между България и Румъния ще се реши в края на 2019 г.

10:23 | 20.12.18 г. 23
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Тази седмица е изключително важна за бъдещото решение на германския автомобилен концерн Volkswagen за изграждане на нова фабрика в Източна Европа. Според източници на Investor.bg, пожелали да останат анонимни, тъй като преговорите са частни, представители на консултантска компания, наета от производителя, са в България, за да проучват възможностите за нова фабрика в страната. Те ще посетят или са посетили и другите кандидати за привличането на инвестицията – Румъния и Турция, твърдят още източниците ни. Според тях решение за вложението ще се вземе едва през следващата година и все още нищо не е решено.

Германски медии също твърдят, че решението за новия завод следва да бъде взето едва в рамките на следващия кръг на планиране на разходите от Надзорния съвет на Volkswagen – чак през ноември 2019 г. Възможните местоположения на новото предприятие продължават да бъдат Румъния или България, твърди DPA.

По този начин и източниците на Investor.bg, и DPA се противопоставят на материали на турското издание Habertürk, което е собственост на един от най-големите ежедневници в страната – Sabah. Според него германският производител е избрал да построи нова фабрика в Турция вместо в България, като в нея ще се сглобяват моделите на Skoda, предава Automedia.bg. 

„В резултат на усилията за убеждаване на германския автомобилен гигант да инвестира в Турция, които продължават повече от десетилетие, Volkswagen реши да откри фабрика в страната. В нея ще работят повече от 5000 човека, като ще се сглобяват модели на Skoda и Seat. Изборът беше между Турция и България”, се съобщава в материала. 

Според германското издание AutomobilWoche създаденият наскоро Фонд за автомобилно производство в Турция е участвал във взимането на решението за изграждане на завода. Той трябва да започне работа през 2022 г., а построяването му би била поредната крачка към нормализирането на отношенията между Турция и Германия.

Все още обаче нищо не е решено. По-рано в четвъртък това индиректно бе потвърдено и от изпълнителния директор на Българската агенция по инвестициите Стамен Янев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Ние имахме шанса да получим квота за Олимпийските игри, сега от нас зависи да получаваме правилната добра храна и да правим добри тренировки, за да се преборим за златото, образно описа битката за завода Янев.

Междувременно планираният нов завод на германския автомобилен производител Volkswagen за няколко марки в Източна Европа мобилизира в последните дни и Работническия съвет на автомобилния гигант. Според представителството на служителите трябва да се проучи дали повторното използване на съществуващ завод не би било за предпочитане пред напълно нова инвестиция, предава DPA.

Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Залцгитер в Германия, Полковице в Полша или Гьор в Унгария.

С оглед на високите инвестиции в електрическата мобилност фабриките за двигатели са под особено сериозен натиск. Подобно на цялата индустрия, VW залага все повече на по-бързите за изграждане електрически мотори. Ето защо се очаква да се стигне и до намаляване на заетостта в подобни заводи.

Най-големият производител на автомобили в света обяви в средата на ноември, че инвестициите в електрическата мобилност, технологиите за автономно шофиране и цифровизацията ще се увеличат до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тях 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, заяви тогава главният изпълнителен директор Херберт Дийс. Той също така обяви, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъде преместено в нов, допълнителен завод за няколко марки, като се търси място за него в Източна Европа.
Сега тези два модела се произвеждат в завода на Skoda в Квасини (Чехия).

Изграждането на нов завод се налага, тъй като Volkswagen започва масирано производство на електромобили и някои от сегашните модели – като VW Passat, например, ще бъдат пренасочени именно към фабриките на Skoda, която и без това работи с пълния си капацитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

13
rate up comment 7 rate down comment 10
MyPr0gres
преди 5 години
И все пак не мога да те разбера какво против имаш и какво предлагаш? За заводите през комунизма ясно, но вече ги няма - хайде какво предлагаш в такъв случай? Аз предлагам тук да дойде VW - чорбаджиите с малки фирми да понатрупат знания и опит (те и доста го имат ама все пак) и капитал, след което да разширят бизнеса си. Или какъв е другия вариант да стоим на масата и да пием ракия и да си викаме имахме, имахме ама сега нямаме щото нз си кво... За да създадеш пак нещо голямо, ново и т.н. ти трябва капитал, опит, знание и желание. Никой не ни спира да създадем нещо ново било то завод за автомобили ли и т.н., въпросът е, че тряя се тръгне от някъде. Относно печалбата - пак ти казвам, че тя не е наша работа, ако нямаше печалба то за какво щяха да строят завод тук? Нашата печалба е капитал, който се натрупва от малките фирми покрай големия завод + ноухау за тези малки фирми + заплати на 5000 души ( за малките фирми да не говорим колко хора са наели).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 16 rate down comment 10
MyPr0gres
преди 5 години
И все пак не мога да те разбера какво против имаш и какво предлагаш? За заводите през комунизма ясно, но вече ги няма - хайде какво предлагаш в такъв случай? Аз предлагам тук да дойде VW - чорбаджиите с малки фирми да понатрупат знания и опит (те и доста го имат ама все пак) и капитал, след което да разширят бизнеса си. Или какъв е другия вариант да стоим на масата и да пием ракия и да си викаме имахме, имахме ама сега нямаме щото нз си кво... За да създадеш пак нещо голямо, ново и т.н. ти трябва капитал, опит, знание и желание. Никой не ни спира да създадем нещо ново било то завод за автомобили ли и т.н., въпросът е, че тряя се тръгне от някъде. Относно печалбата - пак ти казвам, че тя не е наша работа, ако нямаше печалба то за какво щяха да строят завод тук? Нашата печалба е капитал, който се натрупва от малките фирми покрай големия завод + ноухау за тези малки фирми + заплати на 5000 души ( за малките фирми да не говорим колко хора са наели).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 16 rate down comment 14
michaelis12
преди 5 години
ей са мишето щи обясни на тебе .... :)) пхахахах хахахахах Д. Кадик: България днес е по-безнадеждна, отколкото преди 6 годиниВътрешните проблеми остават и опитът да се изгради фалшива фасада пред Европа също не променя нищо, заяви ръководителят на "Фридрих Науман" за Югоизточна Европаhttps://***.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/d-kadik-bylgariia-dnes-e-po-beznadejdna-otkolkoto-predi-6-godini-274026/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 13 rate down comment 13
michaelis12
преди 5 години
прочети коментара още поне ено пешеснаесе пъти и после вече, но нищо тя даскалицата ми по математика кааше :Който е просс то е за дълго ....аз викаам че заводи имахме но ги преебахха и разтуриха после чакайте на VW ..... чакайте ве, чакайте ако не дое почвайте сами без VW .... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 13 rate down comment 15
michaelis12
преди 5 години
айде добре, ти преебии твойте заводи и ги разпродай за жълти стинки после дай ми VW ама умни щели да ръководят ше харчат парите в БГ дръжки .... колко сте плоскоглави аз ви каам че печалбата от няколко МИЛИАРДА ОТИВА В ГЕРМАНИЯ оня дърварина ми вика че 20 човека УМНИ щели си харчат 50те хил. леа в Буллгаристанна еми ок арчете си ги со здраве .... :D е ако има завод, но тва е друга тема .... плюсовете мое ги опрайм .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 9 rate down comment 12
khao
преди 5 години
ти верно ли си тръгнал да обясняваш очеизвадни неща на мишето, та той и известен като форумния кре.тен :):) Няма смисъл, мой
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 22 rate down comment 14
Frosty
преди 5 години
Ако тиkвата и проkлетата му партия не бъдат свалени от власт скоро, няма да остане икономика, която да бъде спасявана. Държейки Борисов на власт българите само си удължават агонията.Докато тиkвата, Пеевски и Цацара са на власт чужди инвеститори няма да дойдат в боковия тиквоsтан, нито ще приемат българите в еврозоната и Шенген.Volkswagen избра Турция за новия си завод, България ОТПАДНА.В бъдещия завод на марката в Турция ще работят 5000 човека. Медиите съобщават, че до последно в надпреварата са били България и Турция, но изборът вече е направен и той е в полза на южната ни съседка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 34 rate down comment 10
MyPr0gres
преди 5 години
Само дето не са 10% данъци... Ще ти кажа че, един завод за автомобили създава стойност на още стотици малки фирми покрай него! Плюс тези робити се управляват от висококвалифицирани хора със заплати 3к +, който хора си харчат парите в БГ, а не продават в магазинчета в мола за заплата 800 лв. Наистина не мога да разбера какво против имаш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 15 rate down comment 12
Biso
преди 5 години
Според определението на Маркс за експлоатация, всеки, който не участва в преразпредлението на реализираната печалба е експлоатиран. Най-вероятно и вие сте експолатиран в една или друга степен (освен ако вие не сте самият експлоататор) :). В конкретните обстоятелства в България, всеки сам решава дали доброволно да встъпи в трудовоправни отношения или не. И дали ще се самоопредели като роб или свободен чове, това вече е въпрос на лична интерпретация. ИМХО Съответно всеки има свободата да се опита да стане и експлоататор. :)Дори и да са само 10% данъци, както казва баба ми: А ич? (превод: А ако и това го няма?)Моля, без лоши чувства.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 23
Sakamano
преди 5 години
Какво има да избират? Ясно е кой е по-добрият избор.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още