Американската технологична компания Uber получи зелена светлина от властите в Пенсилвания, за да започне отново тествания по пътищата в Питсбърг. За това е съобщила вътрешнофирмено компанията, според The Information, която се позовава на свой източник. Сега концернът се опитва да започне отново тествания в Сан Франциско и да осъществи нови тестове в Торонто, първоначално в ръчен режим.
Одобрението се случва седмица, след като Information съобщи за тревожен имейл, изпратен от мениджър в поделението за автономни превозни средства, който предупреждава за проблеми с безопасността. Имейлът бе изпратен пет дни преди тествана самоуправляваща се кола да удари и убие пешеходец в Аризона. На заседание на служителите във вторник най-големият юридически съветник на Uber Тони Уест е казал, че не знае защо през март Uber не е прекратил тестовете с прототипния си флот след мейла. Уест заяви, че подразделението е подобрило безопасността след сблъсъка.
Uber е изразходвал 120 млн. долара за подразделението само през второто тримесечие спрямо 80 млн. долара през второто тримесечие на 2017 г., показват фирмени документи, с които The Information разполага.
Междувременно Uber ще повиши цените си за пътувания в Ню Йорк – най-големия ѝ американски пазар, от началото на 2019 г. Подобна стъпка обяви и конкурентът Lyft.
Всички пътни превозни средства, превозващи пътници в най-натоварените райони на Манхатън, трябва да събират такса от 2,75 долара, считано от 1 януари - план, целящ да намали трафика и да набере пари за местната агенция Metropolitan Transportation Authority. Според Uber замразяването на издаването на нови лицензи, както и правилото за минималната ставка за шофьорите, които ще влязат в сила по-късно през месеца, вече оказват натиск за повишаване на цените.
Както при всяка самоуважаваща се технологична компания, чийто основен продукт е мистериозен алгоритъм, Uber казва, че не е сигурна точно как ще изглеждат цените през следващата година, пояснявайки само, че те ще бъдат по-високи.
Uber обикновено се противопоставя на всичко, което прави услугата по-скъпа. Тя е безмилостна в преследването си на по-ниски цени, докато еволюира от услуга за превоз с луксозни автомобили до компания, която се стреми да привлече автобусните клиенти. Но докато компанията се бори както срещу новите правила за заплатите, така и срещу замразяването на издаването на лицензи за нови шофьори, тя е приела таксите за задръстването. Както Uber, така и Lyft подкрепиха таксата от 2,75 долара и активно лобират в Олбъни, Ню Йорк и другаде за по-амбициозни планове за таксуване на всички превозни средства, преди да могат те да влизат в центрове с висока степен на трафик.