Американският пионер на пазара на електрически коли Tesla e готов да купи заводите на General Motors в САЩ, които предстои да бъдат закрити. Това казва главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск в интервю за CBS. Само преди дни стана ясно, че автомобилният гигант ще закрие 5 предприятия в САЩ, като това ще доведе до съкращение на повече от 15 000 работни места.
Сега Мъск е категоричен, че Tesla не се бои от конкуренция от страна на GM, който също произвежда и продава електромобили. И компанията му е готова да инвестира сериозна сума в заводите, от които концернът явно не се нуждае и иска да затвори.
„Ако някой дойде и направи по-добра електрическа кола от Tesla и е толкова много по-добра от нашата, че ние да не можем да продаваме колите си и фалираме, все още мисля, че това ще е нещо добро за света", казва Мъск пред Лесли Стал.
„Целта на Tesla е да ускори появата на електрическите превозни средства и устойчивия транспорт", каза той. „Опитваме се да помогнем на околната среда, мислим, че това е най-сериозният проблем, пред който е изправено човечеството".
Мъск основава Tesla през 2003 г., след като печели милиони от продажбата на Paypal на eBay. Целта му бе да предизвика водещите автомобилни гиганти и да убеди потребителите, че всички електрически автомобили могат да бъдат безопасни, надеждни и секси.
Той успява в повечето си усилия. Tesla натрупа лоялни фенове на нейните луксозни електрически автомобили, а компанията се стреми да достигне и до масовия пазар. Най-новата кола, Model 3, е най-близката до масовия пазар до момента кола с цени, които започват от 35 000 долара.
Освен това Мъск разкри пред CBS и още нещо любопитно – как точно се казва компанията за производтсво на електромобили, която ръководи. Според него, името трябва да се произнася като „Тезла”, а не като „Тесла”, както са свикнали хората.
Как предприемачът е закупил търговската марка Tesla от жител на Сакраменто след дълго пазарене вижте в продължението на материала в Automedia.bg.
преди 5 години Масовите им модел 3 били по 35000 $ - ами като са масови, колко на тази цена има продадени ?. Досега от модел 3 изпълняваха само поръчки с екстри, т.е с два ел двигателя и т.н. и с цени от 78000+. Първо събраха парите на балъците - около 400 000 по 1000 на калпак за "заявка" ( между другото май повече от половината си изискаха обратно парите), после решиха пак даги острижат с по 2500 $, за "индувидуална поръчка" с определяне на цвят, екстри и други тъпотии. Та с две думи кеша им е кът и не виждам какъв морков ще предложат тоя път на овцете за да ги отръскат за пореден път, та да съберат лев да купят каквото и да било. Между другото спират и субцидията от правителството за електреически коли от догодина. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години А сметките не ми показват че са много риски! ......................исках да кажача са МНОГО РИСКОВИ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Еми и аз кажа нещо тука...Аз се възхищавам на Мъск и го почитам и безкрайно уважавам за това което е направил, прави и ще направи! Смятам че хора като него, изпъкнали много над осаналите водят човечеството към развитие! Браво на него ще остане в историята - сигурен съм!Всеки ден край мен карат тесли - искам ли и аз една - искам няма две мнения! Но когато си направя сметката си и не си купувам една! ...същото е и с акциите - не си купувам, защото не ми излизат сметките! А сметките не ми показват че са много риски! Но да не забравяме основното правило в инвестициите - големите печалби идват с голям риск! Tesla вече е върнала 10 пъти за 6 години инвестицията на инвестиралите в първите години, което е успех и за тях и за компанията - жалко че аз не съм един от тях! мога и да продължа с нализа, но ще го запазя за себе си! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Малко трябва да разбираш от бизнес и икономика за да разбереш как .АД предполагам знаеш какво е ... навсякъде така се прави ама в България кеша е на почит, по възможност в куфарчета отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години На този наркоман няма ли кой да му запуши устата! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години упс тва съм го изпуснал.....откриването ше се отложи, пак за неопределено време. колко сладко. това вече генерира покачване на акзциес, закво са ни изкопни разходи? утре ше ми е важен ден. за забавление. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ти колко си купи ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години цъ. Наскоро ги търгувах на печалба. и ти казвам: януари 2019 - 300 макс. Що ше питаш ти? щот прогнозирам, че ше лъсне поредната му измама относно твърденията за връщане не мартенския дълг. та: НАДОЛУ! АМА ТИ СИ ЗЕМИ. НЕМА ЛОШО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години До 5 Тунелите бяха два и за сега е спрял строителството на на единия но този от дома му до офиса ще бъде открит вероятно утре или до Коледа Строителството на фабриката му в Китай започва тази година като фабриката за батерии вече се строи там А строителство на фабрика в Европа ще започне през 2020 някъде между Германия Франция и Люксембург Моито мнение е друго Купувайте акции на Тесла До Нова година ще бъдат близо 400 долара за акция а през 2020 близо 1000 Това е само мнение - отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години абе, а защо тогава, рекламира луупа. енщо от офиса до домъ му, пък после отказа прокоповането на тунел под лос анхелис. Рекламни послраниа за бълъците. Тесла е ЕНРОН. Постоянно и требвт лъжливи новини, за да може да нема разпродажба на акциите, докът шефчетата не си опекът работата. под "шефчета" разбирам софтбанк и сие. новата дъвка: продажби у европа? И акцисе поскъпват? кой е луд да си купи тесла тука? техниа *** бизнес модел предполага БЕЗУМНО ОСТЪПЯВАНЕ. КОНФИГУРИРАНЕ, ПЪК ЧАКАНЕ, ПЪК ДОСТАВКА, ПЪК.........а в сервиза до вас има нисан лииф, например! Та, малко са гъзарите в европата. Ше има срив и на таз реклама. продавай теслата, акцзиите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар