Германският автомобилен гигант Volkswagen обяви нови икономии за 3 млрд. евро в четвъртък като част от усилията да ускори подобряването на маржовете си на печалба на основния си бранд VW, съобщава Ройтерс.
Все още борейки се да се възстанови от скандала от 2015 г., свързан с манипулирането на тестовете на емисии, компанията намалява разходите, за да финансира амбициозното си пренасочване към електрически автомобили и автономно управление.
Ключова цел е да се подобрят маржовете на бранда VW – най-голямото подразделение на компанията по продажби, което обаче от дълго време изостава по рентабилност спрямо конкурентите си, например японската Toyota, отчасти заради високите разходи за труд на германските заводи.
„До 2020 г. ще постигнем икономии за 3 млрд. евро, а сега се целим към още 3 млрд. евро до 2023 г.“, каза Арно Антлиц, членът на управителния съвет, отговорен за финансите на бранда VW, на пресконференция във Волфсбург, Германия.
Това би трябвало да помогне на компанията да постигне марж на печалбата от поне 6% до 2022 г. - три години по-рано от първоначално планираното, добави компанията.
Volkswagen заяви, че цели да свие административните разходи и да опрости линията на бранда, докато в същото време се опитва да засили производителността на заводите си с около 30% до 2025 г.
Компанията не представи допълнителни детайли за съкращения на работни места, но изключи принудителни такива. Тя допълни, че VW е започнала разговори с лидерите на профсъюзите по плана и обсъжданията са конструктивни.
Брандът VW цели да инвестира над 11 млрд. евро в електрически автомобили, дигитализация, автономно управление и мобилни услуги до 2023 г., като по-голямата част от сумата е насочена към електрическите автомобили, добави компанията.
Тя каза още, че разговорите за потенциален алианс с американския конкурент Ford вървят добре и че ще представи повече информация по въпроса в началото на 2019 г. Компаниите проучват сфери на потенциално сътрудничество, включително електрически и автономни автомобили.