Германският автомобилен концерн BMW заяви в сряда, че е отчел 27-процентен спад на оперативната печалба за третото тримесечие до 1,75 млрд. евро (2 млрд. долара), с което не успя да оправдае очакванията на анализаторите на фона на валутните колебания и по-високите разходи за разработка и изследвания, съобщава Ройтерс.
Средната прогноза на анализаторите бе печалбата преди лихви и данъци да достигне 1,795 млрд. евро.
От компанията заявиха, че въпреки лекото увеличение при доставките на луксозни автомобили, оперативната възвръщаемост за автомобилното подразделение се е свила до 4,4% от 8,6 на сто година по-рано, което е под целевия диапазон 8-10%.
Приходите от продажби бяха ударени от по-високите цени за суровини и материали, от валутните ефекти, митата между Китай и САЩ и конкуренцията в цените в Европа, споделиха от BMW.
През октомври концернът предупреди, че печалбата преди данъците ще спадне за 2018 г., докато по-ранните очаквания бяха за минимални промени в това отношение. BMW понижи прогнозите си за приходи от продажби на автомобили като обвини силната ценова конкуренция.
Преди няколко дена стана ясно, че пазарът на автомобили в Германия се свива и през октомври заради въвеждането на по-строги правила за измерване на отработените газове, но не толкова силно, колкото предния месец.
След срива с повече от 30% през септември през десетия месец регистрациите спадат само със 7% до 252 682 превозни средства, както съобщи Федералната служба за моторни превозни средства.
Понижението е било отчасти компенсирано от отстъпките, предлагани от производителите, за преминаване от по-стари дизелови към по-нови автомобили.