Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp заяви във вторник, че вижда пространство за разширяване на своя бизнес в Китай, тъй като ръстът в продажбите на луксозната марка коли Lexus помага на компанията да се справи с появилата се още през миналия месец тенденция на забавяне в търсенето на някои от световните лидери в тази област, съобщава Ройтерс.
Най-големият производител на автомобили в Япония повиши прогнозата си за оперативна печалба за цялата година с 4,3 на сто, като заяви, че подобренията по отношение на маркетинга са помогнали за увеличаването на продажбите в Китай, Европа и останалите чуждестранни пазари.
Повишеното търсене на луксозните модели на Lexus беше основен фактор при ръста на продажбите на автомобили на Toyota в Китай през изминалата година.
През изминалата година нарастващото търсене на луксозната марка Lexus увеличи продажбите в Китай. Съкращаването на вносните мита, въведено през юли, също подкрепи продажбите на моделите на Lexus, които се доставят от Япония, въпреки че Toyota обмисля да започне и местно производство, съобщи Ройтерс миналия месец.
„Дори при наличието на несигурност в страната, потенциалът на китайския пазар ще расте в дългосрочен план“, смята Дидие Лерой, главен директор за конкуренцията в Toyota.
Японският концерн продаде около 1,3 млн. автомобили в Китай през 2017 г. и има пазарен дял от 5% в азиатската страна, като в това отношение е изпреварена само от General Motors и Volkswagen.