Uber иска разрешение от щата Пенсилвания да възобнови тестването на своите автономни автомобили по обществени пътища - повече от седем месеца след фаталния катастрофа в Тампе, Аризона.
Компанията издаде своя доброволен доклад за безопасност на Американската администрация по безопасност на движението по пътищата, като стана шестата компания, която направи това. В този доклад Uber се ангажира да възобнови изпитанията с по двама служители във всяко автономно превозно средство, което да позволи автоматично спиране, както и стриктно да следи показателите за безопасност. Компанията каза, че сега разполага с наблюдение в реално време от трета страна на резервните водачи, определя ограничения за времето, което шофьорите могат да работят на ден, и е подобрила обучението им.
Компанията твърди още, че ключовата препоръка за вътрешния одит след катастрофата в Темпе е била за подобряване на „дизайна на цялостната софтуерна система" на нейните самоходни автомобили. Колите на фирмата сега са подобрили „латентността на системата“. „Вече можем да откриваме обекти и хора по-рано и по-бързо да реагираме", казва Uber в своя доклад, цитиран от The Verge.
Припомняме, че произведен от Volvo джип, екипиран с хардуер и софтуер за автономно движение на Uber, катастрофира през март и уби 49-годишната Илейн Херцбърг. Превозното средство не е ползвало заводските системи за автоматично спиране и е разполагало само с един водач. Полицията заяви, че той е гледал поточно видео на предаването The Voice на своя телефон по време на удара, който разследващите считат като „напълно предотвратим“.
Сблъсъкът беше първата катастрофа с фатален изход, приписана на автомобил с автономно задвижване, и се счита за значителен удар по индустрията, която се опитва да използва автономните автомобили за търговска употреба.
В предговора към доклада главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи казва, че компанията „дълбоко съжалява" за катастрофата и би приела политика на прозрачност и открита комуникация с обществеността в опит да спечели доверието.