Пазарът на автомобили в Германия се свива и през октомври заради въвеждането на по-строги правила за измерване на отработените газове, но не толкова силно, колкото предния месец. След срива с повече от 30% през септември, през десетия месец регистрациите спадат само със 7% до 252 682 превозни средства, както съобщи Федералната служба за моторни превозни средства.
Понижението е било отчасти компенсирано от отстъпките, предлагани от производителите, за преминаване от по-стари дизелови към по-нови автомобили. Освен това октомври е имал два работни дни повече в сравнение с месеца през предходната година, предава DPA.
Преминаването към новия стандарт за вредните емисии (WLTP) е предизвикателство за редица производители, преди всичко за Volkswagen, при който дори имаше частично преустановяване на производството. Спад в продажбите през октомври отчитат преди всичко марките на концерна от Волфсбург и на френските производители Peugeot и Renault. В музейни експонати се превръщат през есенния месец колите на Porsche със спад от 74,2 на сто, следвани от Audi (-64,0 на сто) и VW (-18,9 на сто).
За сметка на това ръст има при BMW – с 25,6 на сто, а Mercedes увеличава продажбите си с почти 19 на сто. Повишение от около 5% отчита и Ford. Дъщерната на Peugeot компания Opel увеличава също леко продажбите си.
Сред вносните марки с повишение от над 63% изпъква Mitsubishi. Повишения от над 20 на сто има и при Lexus и Volvo. Малко по-малки повишения, но също двуцифрени, отчитат Fiat, Jeep и Mazda.