fallback

Печалбата на Fiat Chrysler е намаляла с 40% през третото тримесечие

Причината е в заделените 713 млн. евро, за да покрие възможни плащания заради дизелгейт в САЩ

22:08 | 30.10.18 г.

Снимка: Ройтерс

Fiat Chrysler обяви по-добри от очакванията резултати през третото тримесечие и обеща да изплати специални дивиденти на стойност два милиарда евро (2,3 млрд. долара), но понижаването на прогнозите за нетните ликвидности и свръхзависимостта на компанията от северноамериканския пазар натежа върху акциите й, предава Ройтерс.

Книжата на листнатия в Милано автомобилен концерн поевтиняха с 3,2% във вторник.

Италианско-американската компания потвърди прогнозите за приходите и печалбата си за тази година, но намали очакванията си за нетните ликвидни средства до между 1,5 и 2 млрд. евро спрямо 3 млрд. евро, като се позова на приспособяване на производството и пенсионни плащания.

Компанията обеща специален дивидент, след като се съгласи миналата седмица да продаде подразделението си за автомобилни части Magneti Marelli на японската Calsonic Kansei за 6,2 млрд. евро.

Продажбата беше първата голяма сделка, откакто Майк Мeнли пое ръководството на Fiat през юли, след като дългогодишният ръководител Серджо Маркионе се разболя и по-късно почина вследствие на усложнения от операция.

Специалният дивидент се прибавя към обикновените дивиденти от 20 на сто от приходите, които компанията вече обеща да плати от началото на следващата година. И двата дивидента трябва да бъдат одобрени от Борда на директорите и акционерите.

Седмият по големина автомобилен концерн в света съобщи, че приходите преди лихви и данъци за периода юли-септември са нараснали с 13% до 1,995 млрд. евро спрямо очакваните от анализаторите 1,87 млрд. евро.

Продажбите са се повишили с 9%, което е над очакванията, благодарение на по-големите доставки на новите модели Jeep Wrangler и Cherokee и на новия пикап RAM 1500.

Северна Америка е съставлявала 97% от печалбата през тримесечието, а маржовете на оперативната печалба в региона са нараснали с 10,2% спрямо 8% миналата година, като промяната към продажби на повече камиони и джипове продължава да се отплаща.

Някои анализатори обаче са притеснени от свръхзависимостта от един регион. В Европа и Азия компанията регистрира оперативна загуба.

Операциите на FCA на Стария континент бяха засегнати от прехода към по-строги тестове за вредни емисии, които станаха задължителни от началото на септември.

Слабостта на китайския пазар се е отразила на представянето на концерна в Азия и на продажбите на луксозната марка Maserati. Маржовете на бранда са се свили до 2,4% спрямо 13,8% миналата година.

FCA очаква да загуби около 850 млн. евро заради по-високите мита върху стоманата и алуминия тази година и приблизително също толкова през 2019 г.

Нетната печалба на компанията за тримесечието е намаляла с 38%, тъй като е трябвало да задели 713 млн. евро, за да покрие възможни плащания заради дизелгейт в САЩ. Печалбата на компанията е достигнала 564 млн. евро спрямо 910 млн. евро през същия период на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:41 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още