Германският автомобилен концерн Daimler планира да навлезе по-сериозно на китайския пазар като създаде заедно с Geely Group съвместно предприятие за споделено пътуване, съобщава Ройтерс.
Сделката ще позволи на производителя на Mercedes-Benz да се конкурира с местния лидер в това отношение Didi Chuxing, която вече разполага с повече от 200 млн. потребители в страната.
Китайският пазар за споделено пътуване е оценяван на 23 млрд. долара - повече от който и да е друг подобен пазар по света.
Президентът и главен акционер в Geely Ли Шуфу успя да се сдобие с дял от 9,69% от Daimler по-рано през годината, предлагайки на компанията да се обедини с китайския автомобилен производител, за да навлязат по-сериозно в сферата на дигиталните технологии и услугите за споделено пътуване.
Делът, който е на стойност почти 9 млрд. долара при сегашната оценка на акциите на Daimler, прави Ли най-големият отделен акционер в производителя на автомобили, камиони и ванове Mercedes Benz, чиято централа се намира в германския град Щутгарт.
„Съвместното предприятие ще ни даде възможност да навлезем дълбоко в пазара за споделено пътуване в различни китайски градове, използвайки луксозни автомобили, в това число и модели на Mercedes-Benz”, заявиха от Daimler.
Предвижда се седалището на съвместното предприятие да бъде установено в Ханджоу и да използва моделите на Mercedes – S-Class, E-Class и V-Class, както и много други превозни средства.
Финансовите условия и инвестиционните планове все още не са дискутирани.
Като част от сделката, Geely и Daimler ще имат равен брой представители в директорския борд, като и двете компании ще работят съвместно по изграждането на софтуера, необходим за поддръжка на бизнеса.
Пазарният дял на компаниите за споделеното пътуване вече се изчислява на повече от 30% световния пазар за таксиметрови услуги, като американската банка Goldman Sachs вярва, че този сегмент може да нарасне до 285 млрд. долара до 2030 г., най-вече заради големия потенциал на китайския пазар.