След като американската компания Tesla обяви, че планира да пусне на пазара до 2019 г. своя изцяло електрически камион Semi, другите автомобилни концерни също разкриха своите проекти в тази сфера, съобщава Ройтерс.
Шведският производител Volvo AB ще стартира производството на своя първи напълно електрически камион тази година, като се очаква той да бъде пуснат в продажба през 2019 г., транспортирайки товари на къси разстояния. Компанията ще подготви подобно превозно средство и за американския пазар през 2020 г.
Съгласно вече сключената сделка с щата Калифорния, шведската компания ще предостави няколко прототипа на изцяло електрически задвижвани камиони Class 8 (по американските стандарти – камиони с товароносимост до 15 тона) през следващата година.
Корейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co пък си партнира със швейцарския производител на водородно гориво H2 Energy при създаването и продажбата на 1000 водородни горивни клетки за електрически камиони с възможност за пробег до 400 км.
Търговският директор на Hyundai Марк Фраймюлер заяви, че компанията планира да започне продажби в САЩ, Китай и в онези части на Европа, където ще влязат в сила в близко бъдеще регулациите за дизеловите превозни средства.
Базираната в САЩ компания Navistar работи съвместно с Volkswagen AG по създаването на електрически камиони заедно с големи доставчици, сред които производителят на двигатели Cummins Inc, компанията за интегрирани системи Meritor Inc и ирландската Eaton Corp.
Navistar планира да предостави тестови модели с възможност за пробег около 160 км до своите основни клиенти в САЩ през 2019 г., заяви член на ръководството на компанията.
Американският стартъп Nikola Motor Company работи в партньорство с доставчиците Bosch Corp и Wabco Holdings Inc върху изграждането на такъв тип камиони, които ще могат да изминават между 800 и 1900 км с едно зареждане, в зависимост от метеорологичните условия и терена. Компанията вече е успяла да спечели 11 млрд. долара от предварителни поръчки.
Германският автомобилен производител Daimler AG планира да пусне на пазара своята гама на eCascadia с пробег от 400 км, която ще бъде насочена към регионалната дистрибуция и пристанищните услуги. От компанията заявиха, че ще предоставят около 30 прототипа на големи клиенти, за да бъдат тествани, като е планирано камионите да бъдат пуснати в продажба през 2021 г.
Японската Toyota Motor Corp тества два прототипа електрически камиони с водородни клетки в Лос Анджелис и Лонг Бийч, където оперират повече от 17 хил. тежкотоварни превозни средства.
Toyota изтъква основното предимство на водородните клетки – те се зареждат толкова бързо, колкото и резервоарите на дизеловите камиони, докато на обикновените електрически батерии са им нужни часове, за да постигнат това.
С финансовата помощ на щата Калифорния японският концерн ще създаде общо 10 подобни камиона с полуремаркета в сътрудничество с Paccar Inc.