Германският автомобилен гигант Volkswagen е продал значително по-малко коли през септември, когато влязоха в сила новите правила за отделяните емисии, предаде ДПА и БТА.
Основната марка VW e продала 485 000 коли в световен мащаб през септември, а това е спад с 18,3 на сто спрямо същия месец на 2017-а, посочи компанията днес в централния си офис в северния град Волфсбург.
Причината за силния спад е въвеждането на Световната хармонизирана процедура за тестване на леки автомобили (WLTP) през септември.
В Китай Volkswagen отчита спад на продажбите с 10,5 на сто до 277 800 коли за същия период основно заради несигурността сред потребителите какво ще бъде въздействието на митата за колите и частите от САЩ. В САЩ пък спадът на продажбите на германския концерн е 4,8 на сто до 30 600 автомобила.
През последните 9 месеца, благодарение на изключително силното начало на годината, Volkswagen е продал 4,6 милиона автомобила по света, което е увеличение с 2,9 на сто спрямо същия период на 2017 година.
в началото на октомври стана ясно, че продажбата на автомобили в Западна Европа е спаднала с 23% заради новите регулации при емисиите вредни газове. Регистрациите на нови коли през септември са спаднали до 1,05 млн. автомобили от 1,36 млн. за същия месец на 2017 г. в разгара на летния дискусионен сблъсък относно затягане на правилата около отделянето на вредни емисии от транспортния сектор, сочат данни на LMC Automotive.
Приемането на нов хармонизиран тест за леките автомобили стана задължителен от 1 септември в световен мащаб, принуждавайки автомобилни производители като Volkswagen и Renault да спрат доставките на някои модели, които все още не са били сертифицирани.