Залагайки на електрическата мобилност и на нови модели, Volkswagen Group явно се е справила с негативните последици от „Дизелгейт” и уверено върви напред. За първите 8 месеца на годината концернът е продал над 7,3 млн. автомобила, което със 7,5% повече от същия период на 2017 г.
Европа си остава най-големият пазар за VW Group, като тук са реализирани 3,155 млн. нови коли, което е с 9,9% повече от миналата година. Ръст записват още aзиатско-tихоокеанският регион (6,8%) и Южна Америка (13,3%). Единствено в Северна Америка се отчита лек спад – с 0,2%.
Volkswagen Passenger Cars е най-проданата марка на групата, като на нея се падат 4,138 млн. автомобила. За сравнение през 2017 г. този резултат е бил 3,899 млн. Следва брандът Audi с ръст от 5,5% до 1,286 млн. Повишили са се продажбите на Skoda (11,4%) и SEAT (21,9%) съответно до 844 000 и 384 000. При Porsche се отчита ръст от 6,8% до 176 000.
Растат продажбите и на подразделението за товарни автомоили. За първите 8 месеца на 2018 г. VW Group Commercial Vehicles е продала 323 000 (+3,9% роста), MAN – 69 800 (+23,1%) и Scania - 56 000 (+7,6%).
Според анализатори ако VW Group запази темповете си на растеж, в края на годината ще си върне позицията на световен лидер, която през 2017 г. отстъпи на алианса Renault-Nissan.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!