Японската компания Suzuki Motor Corp. обяви, че напуска китайския пазар, тъй като чуждестранните производители на автомобили са подложени на силен натиск от страна на китайските си конкуренти, предава Wall Street Journal.
Решението беше продиктувано и от промяната във вкусовете на китайските потребители, които се дистанцират от компактните японски автомобили, предпочитайки по-големите кросоувъри.
„Преди около 25 години ние стартирахме продажбата на модела Suzuki Auto в Китай и оттогава полагаме усилия за култивиране на този пазар“, заяви председателят на японския автомобилен концерн Осаму Сузуки.
Той потвърди слуховете за продажбата на дяла, който притежава компанията, в съвместното китайско предприятие на своя местен партньор Chongqing Chang’an Automobile Co.
“Заради изместването на интереса на потребителите към по-големите автомобили решихме да продадем нашия дял от бизнеса на партньорите ни от Chang’an Automobile”, добави Сузуки.
Suzuki е предала повече от 266 хил. автомобила в Китай през 2014 г., според данни на LMC Automotive, но продажбите намаляха през 2017 г., падайки на 119 хил. броя.
„Компанията беше твърде бавна, за да посрещне изискванията на клиентите за модернизиране на моделите“, заяви Джеф Кай, генерален мениджър за качеството на автомобилите в JD Power China, като добави: „Така и не бяха пуснати нови модели, докато китайските конкуренти правят точно обратното“.
Излизането от китайския пазар ще позволи на Suzuki да се концентрира върху индийския чрез своето съвместно предприятие Maruti Suzuki India Ltd., където нейните коли оглавяват класациите за продажби.
Това може да постави началото на една тенденция на отстъпление на чуждестранните автомобилни производители от пазара в Китай, тъй като за тях вече е много трудно да се конкурират с местните компании, смятат анализатори.
Пример за потърпевша чуждестранна компания е Ford Motor Co., чиито продажби се понижиха с 25% за първата половина на годината, като компанията продължава да се бори за опресняване на своето продуктово портфолио, за да поддържа темпото на бързо развиващия се пазар.