fallback

Китай ще ограничи инвестициите в нови производствени мощности при автомобилите

Китайските автомобилни производители са притеснени от предложените регулации, които ще направят по-трудна възможността за изграждане на нови заводи

10:26 | 04.09.18 г.

Някои автомобилни производители в Китай са обезпокоени от предложените от правителството ограничения за инвестиции в нови производствени мощности и начините, по които Пекин се опитва да ускори консолидацията на слабата автомобилна индустрия в страната чрез сливания и стратегическо сътрудничество, предава Ройтерс.

Националната комисия на Китай за развитие и реформи (NDRC), в стремежа си да се справи с нарастващия излишък при производството на автомобили, иска да ограничи начините, по които производителите могат да инвестират в нови производствени мощности за производство на традиционни бензинови автомобили, както и за електрическите автомобили, става ясно от проекторегулации. 

За да могат да инвестират в изграждането на нови заводи, автомобилните производители ще трябва да разполагат с над средния за страната производствен капацитет и инвестиции в научноизследователски и развойни дейности, както и да поемат ангажимент за производство и износ на екологични автомобили.

Представители на автомобилната индустрия са силно обезпокоени от тази перспектива, споделяйки, че много малко от тях биха могли да изпълнят въпросните условия, ако предложената политика влезе в сила.

„Това като цяло означава, че се ограничава изграждането на нови заводи. Правителството иска да използваме вече съществуващите предприятия, за да разширяваме капацитета си“, смята изпълнителен директор на местна автомобилна компания, пожелал да остане анонимен.

Предложените регулации идват във време, в което някои големи международни производители като Toyota Motor Co., Nissan Motor Co. и Gelly увеличават своя пазарен дял в Китай, като същевременно се стремят да увеличат производствения си капацитет.

NDRC иска да предотврати евентуалната криза на свръхпроизводството, след като по-рано подобна застигна други отрасли на китайската промишленост – от соларни панели до производството на стомана и корабостроенето, посочват източници.

С ограничаване създаването на нов капацитет за автомобилните компании правителството на Китай цели да предизвика консолидация в индустрията, която да подсили компаниите без разширяване на производствената им база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:33 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още