Преминаването на електрически състезателни автомобили в световния раликрос шампионат е отложено за 2021 година, стана ясно тази седмица. Според плановете на шампионата изцяло електрическите автомобили трябваше да стартират в сезон 2020, но сега отлагането е заради „осигуряването на повече време на автомобилните производители, които изследват възможностите да участват в шампионата”, според официалната версия.
Крайният срок за производителите, които искат да участват в световния раликрос с електромобили през 2020 година беше 15 август, а сега новият срок е 29 март 2019 година, като дотогава се събират заявки за сезон 2021.
Световният раликрос шампионат вече се нареди сред най-популярните моторспорт надпревари в световен мащаб, като там карат някои от най-големите рали звезди от близкото минало – бившите световни шампиони Себастиен Льоб и Петер Солберг. Засега почти сигурно в новата формула на шампионата ще се включи Peugeot, като се очаква че френската марка ще бъде последвана от Volkswagen, Audi и Ford, но засега няма официално потвърждение от нито една от четирите марки.
С това отлагане автомобилите в най-високия клас Supercars в световния раликрос ще запазят 2-литровите си бензинови турбо мотори с мощност около 600 конски сили и максимален въртящ момент 800 Nm.
Почти сигурно е, че новите електрически раликрос автомобили ще са с два мотора, ще запазят задвижването си 4х4 и ще бъдат изградени върху идентични карбонови шасита, дело на Oreca, а батериите ще идват от Willams. Автомобилните компании ще участват със собствени електромотори и дизайн на каросерията на колите, за да приличат на избрания от тях сериен модел.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!