Компанията Volkswagen изпитва недостиг на квалифицирани инженери, което ще доведе до проблеми със сертификацията на двигателите на марката по новия стандарт WLTP, влизащ в сила на 1 септември.
Пред Automotive News Europe шефът на компанията Херберт Дийс заяви, че този проблем ще доведе до забавянето на производството на някои модели. Факт е, че Volkswagen се раздели с голям брой от опитните си инженери след избухването на скандала с манипулираните дизелови двигатели от 2015 г. и още не може да им намери квалифицирани заместници.
„Загубихме много експерти в тази област, а и самата сертификация на двигателите стана още по-сложна. Регулаторните ограни станаха по-умни и гледат по различен начин на тестовете за вредни емисии, на които се подлагат автомобилите. Сега тях ги интересува дори какви гуми се слагат, както и дали работи климатикът по време на изпитанията”, коментира Дийс.
Новите правила, регулиращи максималния разход на гориво и нивата на вредните емисии СО2, влизат в сила на 1 септември. Цикълът WLTP заменя остарелия NEDC, като е доста по-строг. Основната промяна при него е увеличаването на километрите, които трябва да измине автомобилът по време тестове, като нараства броя на ускоренията и се намалява времето за спиране.