Американският производител на електрически автомобили Tesla обмисля да изгради голям производствен обект в Германия. Според материал на Wall Street Journal политически представители от Рейнланд-Пфалц и Заарланд са провели вече предварителни разговори с компанията за производствен обект във федералните провинции. Те се считат за идеален кандидат заради близостта си до Франция – най-важният пазар на американския концерн в Европа.
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви наскоро в Twitter, че Германия е "предпочитан избор" за производствено съоръжение в Европа. Той заяви, че завод в близост до германско-френската граница край страните от Бенелюкс би имал смисъл. Според материала на вестника разговорите с двата германски региона са все още на ранен етап, а самият производител на автомобили не ги е коментирал.
Germany is a leading choice for Europe. Perhaps on the German-French border makes sense, near the Benelux countries
— Elon Musk (@elonmusk) 19 юни 2018 г.Въпреки това Германия може да не е единственият кандидат, защото, както се твърди в материала на WSJ, компанията e преговаряла и с представител на Холандия за производствената си база. В Холандия е и европейското седалище на Tesla. Дискусиите ще се съсредоточат върху производствена база, която произвежда както автомобили, така и батерии.
Досега Tesla създава своите автомобили предимно в калифорнийския си завод във Фримънт, близо до Сан Франциско. Батериите пък се произвеждат в Рено, Невада. Наскоро компанията обяви плановете си да изгради първия си завод в чужбина - в Шанхай. В Германия Tesla има по-голямо присъствие от миналата година, когато компанията придоби базирания в Рейнланд-Пфалц производител на машинно оборудване Grohmann.
Мъск възнамерява да ускори глобалната експанзия на концерна, като добави производствен капацитет в Китай и Европа - двата най-големи региони в света за продажби на електрически автомобили.
Заводът, който Tesla наскоро се съгласи да построи в Китай, ще има капацитет от 500 000 автомобила годишно - голяма фабрика за стандартите на автомобилната индустрия. Това кара европейските официални лица да се надяват Tesla да има подобни планове за своята фабрика и на Стария континент.
Дискусиите за европейската Gigafactory се случват на фона на опитите на Tesla да увеличи производството си в условията на ръст в производството на нови електрически модели от производители като General Motors, Ford Motor Co., Volkswagen AG, BMW AG, Renault-Nissan и Jaguar.
Tesla ускорява производството на своя компактен седан Model 3 и подготвя компактen SUV, наречен Мodel Y. Тези две превозни средства биха могли да помогнат за преобразяването на Tesla от нишова луксозна марка в компания за масови автомобили.