fallback

Автомобилните производители с нови трикове за манипулиране на емисионните тестове

От 2020 г. в ЕС влизат новите правила за нивата на вредните емисии, но индустрията вече е намерила начин да ги заобиколи

11:08 | 26.07.18 г. 4

Експерти от Европейската комисия са намерили доказателства, че производителите на автомобили използват „трикове“, за да намалят влиянието на емисионните правила, които ще влязат в сила от 2020 г., манипулирайки тестовете, за да изглеждат сегашните нива по-високи, отколкото всъщност са, съобщава EurActiv.

Обратно на скандала Дизелгейт от 2016 г., при който стана ясно, че Volkswagen използва устройства, за да манипулират и намалят резултатите от лабораторните емисионни тестове, нови доказателства на Съвместния изследователски център на Комисията показват, че производителите сега правят обратното.

Законодателството, което ще ограничи емисиите въглероден диоксид, ще влезе в сила през 2020 г. ЕК предложи целта да е намаляване с 15% за 2025 г. и с 30% за 2030 г., но Европейският парламент и страните членки още не са договорили финалните цифри.

Датата на започване 2020-2021 г. обаче се оказва доста по-важна, тъй като данни на Центъра предполагат, че някои производители изкуствено завишават резултатите си по Световно хармонизираната изпитателна процедура за леки автомобили (WLTP) – нов протокол, който ще бъде в основата за тестовете на емисии.

„Не харесваме трикове“, коментира еврокомисарят по климата Мигел Ариас Канете за Financial Times и добавя: „Виждаме неща, които не харесваме. Ние ще свършим цялата необходима работа, за да бъдат началните точки реални".

Тестовете на Центъра са показали, че производителите, които не са назовани по имена, са изключили функцията старт-стоп на тестовите модели, инсталирали са изтощени акумулатори, за да се увеличи потреблението на гориво, и са променили моделите за смяна на скоростите, за да се увеличат емисиите.

В сравнение с независимите тестове Центърът открива, че емисиите са били средно с 4,5% по-високи, а в някои случаи – с дори 13%.

„След Дизелгейт производителите на автомобили обещаха да се променят и че новите тестове са решението. Сега е ясно, че използват тези нови тестове, за да подкопаят вече слабите въглеродни стандарти“, заяви изпълнителният директор на групата за опазване на околната среда Transport & Environment Уилям Тодс.

„Те искат да изпълнят тези минимални усилия, за да могат да продължат да продават дизелови автомобили и да отложат преминаването към електрически автомобили. Това тъжно ни напомня, че автомобилната индустрия иска да остане в миналото и не може да ѝ се има доверие“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:39 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още