Все повече анализатори на световния енергиен пазар обръщат внимание на факта, че петролните гиганти полагат сериозни усилия, за да се включат на скорост в бизнеса с електромобили, тъй като настъплението им вече изглежда необратимо. Вече всички големи автомобилни компании разработват електрически и електрифицирани модели, а търсенето на екологичните автомобили продължава да расте, като тук не става въпрос за пазари като Норвегия или Израел.
Китай е най-големият пазар за електромобили в световен мащаб, а ръстът на продажбите им в Северна Америка е вече устойчив. Какво могат да направят петролните гиганти, че да има бизнес и за тях при навлизането на електромобилите?
Според изданието Energy Voice, петролните компании са най-активни в инвестирането в мрежи от зарядни станции, така те отново ще могат да продават „гориво” на шофьорите, макар и под формата на електрическа енергия.
Френският Total вече придоби една такава компания. Direct Energie, а най-напред реагираха в Shell, тъй като първата такава сделка беше за тях – купуването на британската верига зарядни станции First Utility.