IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Tesla вече прави по 5000 броя Model 3 на седмица

Мисля, че вече се превърнахме в истинска автомобилна компания, твърди главният изпълнителен директор Илон Мъск

07:34 | 02.07.18 г. 13
Автор - снимка
Създател
<p>
	Огромният временен хангар на Tesla. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Огромният временен хангар на Tesla. Снимка: Ройтерс

Американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla е успял да достигне производствената си цел за поне 5000 броя от своя Model 3 на седмица. 5000-ият брой на колата за седмица е излязъл от контейнерите на завода в неделя сутринта, предава Ройтерс, като се позовава на служители на компанията.

Самият основател на Tesla Илон Мъск се похвали в неделя в Twitter, че компанията е произвела 7 000 коли за седмица, включително поне 5 000 броя от седана Model 3, в последната седмица от второто си тримесечие. 

„Мисля, че вече се превърнахме в истинска автомобилна компания", пише Мъск в и-мейл до служителите, цитиран от Ройтерс. "Беше доста забързано", казва служител от завода. Него в колега съобщи за „голямо парти" след производството на 5000-ната кола.

Много анализатори обаче се съмняват, че това е достатъчно, за да се строят по 5000 коли на седмица дългосрочно. Самият Мъск е заявил в мейла си, че сега Tesla очаква да произвежда  по 6 000 броя Model 3 на седмица през този месец.

Компанията си бе поставила за цел да произвежда по 5 000 Model 3 на седмица преди края на второто тримесечие в събота, за да демонстрира, че може да произвежда масово седани, задвижвани с енергия.

Производителят изгаряше пари в брой, за да произведе колата, а закъсненията също така можеха потенциално да компрометират лидерската позиция на Tesla на пазара за електрически коли за сравнително дълги разстояния на средни цени, тъй като множество конкуренти се готвят да пуснат конкурентни превозни средства.

Самото производство страдаше от редица проблеми, включително такива, свързани с прекалено разчитане на автоматизацията на монтажните линии, проблеми с батериите и други.

Според редица експерти сега Tesla е на кръстопът: От успеха на серийното производство на Model 3 зависи дали компанията с около 40 000 служители може да се превърне от губещ пари нишов играч в истински печеливш автомобилен производител.

Амбициозният милиардер Мъск се опитваше с всички сили от месеци наред да постигне целта си за производство. От време на време той дори остава да спи в завода, за да установи лично слабите места в автоматизираното производство.

Когато и това не беше достатъчно, за да премахне "производствения ад", както го нарече самият той, Мъск нареди да се издигне голяма колкото две футболни игрища палатка за нова монтажна линия на паркинг до завода във Фримънт. „Не бе възможно да направим нова сграда толкова бързо и затова за две седмици построихме огромна палатка", обяснява Мъск в Twitter.

Tesla вероятно ще обяви данните за производство и доставките за тримесечието по-късно през тази седмица, а инвеститорите ще следят дали компанията ще може да запази производствената си скорост към края на тримесечието.

Компанията редовно наема повече служители във временни периоди на възможно най-бързо производство, които тя използва, за да прецени колко автомобили може да построи за по-дълги периоди от време.

Анализаторът Брайън Джонсън от Barclays предупреди инвеститорите през март, че тези кратки "пробиви при производството“ на Model 3 може да не са устойчиви.

Tesla заяви през май, че нетните резервации на Model 3 – които отчитат новите поръчки и анулираните плащания, са надхвърлили 450 000 броя в края на първото тримесечие.

Независимо от факта, че Tesla 3 се маркетира като автомобил за 35 000 долара, Tesla все още не е започнала да изгражда тази основна версия и вместо това понастоящем асемблира версия с по-висока цена. Не е ясно колко от поръчките са за коли с по-високи цени.

През януари компанията отложи целевата си дата за изграждане на 5000 автомобила на седмица до края на второто тримесечие, последното от няколко отлагания, които изнервиха някои инвеститори.

Постоянният напредък обаче ентусиазира останалите, а пазарната стойност на Tesla е близка до тази на General Motors. Компанията заяви, че няма да има нужда да набира пари в брой през тази година.

 

 

 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 11 rate down comment 13
vzhekoff
преди 6 години
Първо по превода, а той както винаги е нескопосан: " масово седани, задвижвани с енергия." С какво друго се задвижват колите, и класическите в туй число ? Второ по "новината - нека преди да замълчим да видим числата за целия месец юни, а те не говорят ни за 5000 на седмица, ни за 4000 дори. Това са изтъркани номера за отчитане на петилетния план. Да видим също кварталните отчети за паричния поток, пък ще си поговорим отново.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 22 rate down comment 3
Sokratus
преди 6 години
Над 30 хиляди са произведените Модел 3 за тримесечието, 3 пъти повече от предишното. Следващото би трябвало да минат 55 хикяди, Годината ще я завършат с около 150 хиляди, като общият брой коли ще им бъде около 250 хиляди или почти 2.5 пъти повече от 2017!До края на годината Тесла ще инсталира 1GWh в четири battery pack в Калифорния, за балансиране на електро системата им!Докато другите пишат статии как щели да купуват батерии от Китай, Мъск работи и вече има най-голямата фабрика за батерии!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 2
khao
преди 6 години
нека замълчим .... :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още