Американската Ford Motor съобщи, че е подписала писмо за намерение с китайската интернет търсачка Baidu за разработване на изкуствен интелект и умна система за свързаност в колите, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина американски автомобилен концерн информира, че ще разработи нови автомобилни системи за предаване на информация, развлечения и дигитални услуги въз основа на системата за гласово взаимодействие на Baidu DuerOS. Те ще бъдат предназначени за собствениците на коли Ford в Китай.
Финансовите параметри на сделката не се разкриват.
„В рамките на нашата стратегия „В Китай, за Китай“ работим усилено, за да предложим умни продукти и решения, които могат да направят живота на хората по-лесен и по-приятен“, каза Питър Флийт, президент за Ford за Азиатско-тихоокеанския регион.
DuerOS ще позволи на собствениците на автомобили да управляват и комуникират с колата си, като използват естествен език и позволяват на хората лесен достъп до информация и услуги, от които се нуждаят в ежедневието си, съобщи Ford.
Компаниите ще създадат и съвместна лаборатория за свързаност, за да изследват възможностите за иновации в автомобилния и мобилния си бизнес в Китай и да проучват изчисления в облак, допълва Ford.
Двете компании ще развиват също така технологиите и големите масиви от данни, за да се възползват от възможностите, свързани с таргетирания дигитален маркетинг, съобщава американският автомобилен концерн.
„Заедно ще променим мобилната екосистема и ще създадем преживявания в автомобила от следващо поколение за нашите клиенти“, каза Я-Цин Джан, президент на Baidu.
Ford и Baidu си сътрудничиха и през 2016 г., като инвестираха съвместно 150 млн. долара в компанията Velodyne, която произвежда компоненти за самоуправляващи се автомобили.