Американският производител на електромобили Tesla предпочита Германия за локация за своята европейска Гигафабрика (Gigafactory), обяви главният изпълнителен директор на фирмата Илон Мъск. Това ще бъде най-новият ход на външна компания на европейския пазар на батерии, предава Ройтерс.
Експерти от индустрията очакват революцията на зелените коли да насърчи пазара на батерии в Европа, който да достигне 250 млрд. евро (290 млрд. долара) до 2025 г.
Азиатски компании, сред които CATL и Samsung, вече са подписали договори с местни играчи или са създали собствени операции в Европа, което подтикна европейски политици и бизнес лидери да призоват за повече вътрешни инвестиции.
"Германия е водещ избор за Европа“, коментира Мъск в отговор на коментар в Twitter, посочвайки, че според него вероятно най-удачното място ще е границата на Германия и Франция.
Tesla вече има операции в Прюм, Германия, който се намира само на 30 км от Беглия и на около 100 км от френската граница.
Като знак за засилването на азиатските позиции на пазара, Volkswagen – най-големият европейски производител на автомобили, наскоро избра LG Chem, Samsung и китайската Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) за доставката на батерии за 25 млрд. долара.
CATL също обмисля инвестиция в Германия, писа по-рано Ройтерс.
Преди време Tesla обяви, че планира да създаде още три огромни фабрики след първата ѝ, която се намира в Невада, САЩ. Тя обаче е обща собственост с Panasonic, която е ексклузивен доставчик на батерии на масовия Model 3 на Tesla.
Не е ясно дали Tesla ще прави европейската си фабрика с Panasonic. Ройтерс не е получила отговор от германския екип на Tesla.