В автомобилния свят често се случва даден модел да използва двигател на друг производител. Случаите са много, като се отнасят най-вече за компаниите, които принадлежат на някой голям концерн, каквито са Volkswagen или Renault-Nissan, например.
Има обаче и производители със съвсем различни философии, които си сътрудничат, като си обменят технологии, двигатели, платформи и компоненти. Ето 10 подобни примера, като сред тях има компании, които са собственост на един и същ концерн, но като цяло произвеждат различни модели.
Mercedes-Benz A-Class – Renault Преди десетина години трудно щяхме да повярваме, че премиум-марката Mercedes ще разчита на силов агрегат на Renault. Премиерата на четвъртото поколение на A-Class обаче превърна това в реалност. За модела се предлагат голяма гама задвижващи агрегати, сред които е 1,5-литровият дизел dCi Renault, който се използва също при Dacia и Nissan. Мощността му е 116 к.с. и 260 Нм.
Alfa Romeo Giulia QV – Ferrari Напомпаният” седан Alfa Romeo Giulia QV се позиционира като единственият реален съперник на високопроизводителните германски компактни премиум-модели. Този автомобил е оборудван с 2,9-литров V6 с 510 к.с., който е разработен от специалистите на компанията Ferrari.
BMW 116i (F20) – PSA Баварската марка и френският концерн PSA си сътрудничат в разработката на двигателите от семейството EP. Това са 1,4-литрови (EP3) и 1,6-литрови двигатели (EP6), които се срещат при някои модели MINI, BMW 1-Series/3-Series и PSA Group.
Pagani Huayra – Mercedes-AMG Pagani Huayra е италианска суперкола, която беше представена през 2011 г. Тя е оборудвана с V12 двигаел, който се доставя директно от Mercedes-AMG. В зависимост от версията, този агрегат развива различни нива на мощност. Например, при Pagani Huayra BC, моторът развива не по-малко от 789 к.с.
Smart ForTwo – Renault Малолитражката Smart ForTwo е автомобил на концерна Daimler Group, който е собственик и на марката Mercedes-Benz. Около 60% от компонентите са идентични с тези на модела Renault Twingo. Малкият Smart се оборудва с бензинови двигатели, които се използват при модели на Renault и Dacia.
Aston Martin Vantage – Mercedes-AMG Неотдавна британската марка официално представи суперколата си Aston Martin Vantage, която се задвижва от 4,0-литров V8 двигател на Mercedes-AMG. Същият силов агрегат се поставя и на редица модели на германската марка.
Lamborghini Huracan Performante – Audi Както е известно, Lamborghini Huracan Performante е един от най-бързите автомобили на „Нюрбургринг”. Производителността на италианския автомобил е възможна, благодарение на двигател V10 FSI, който се идползва и от модела Audi R8. Трябва да припомним, че Lamborghini Huracan и Audi R8 са построени на една и съща платформа.
Donkervoort D8 GTO-RS – Audi Задвижването на спортната кола Donkervoort D8 GTO-RS става с 2,5-литров 5-цилиндров мотор с турбо на немската компания Audi. Този силов агрегат може да се срещне на модели като Audi RS3 и Audi TT RS.
Lotus Evora – Toyota Трябва да отбележим, че Lotus Evora е един от най-старите автомобили в тази група, тъй като е на пазара още от 2009 г. Спортната кола разчита на V6 двигател, разработен от Toyota. Мощността му достига до 436 к.с. при модела Lotus Evora GT430.
Toyota GT86 – Subaru Под капака на спортното купе Toyota GT86 е разположен 4-цилиндров двигател, разработен от компанията Subaru. В случая с Toyota GT86 тя има дори „брат-близнак” - Subaru BRZ. Двата модела са с един и същ мотор, развиващ 200 к.с.
Още новини от сектора на автомобилите четете в Automedia.bg!