Германският автомобилен концерн Daimler може да бъде принуден да изтегли стотици хиляди дизелови превозни средства, след като германската Федерална агенция по автомобилен транспорт (KBA) разширява обхвата на разследванията си за използването на софтуера за манипулиране на отчетените вредни емисии.
Прогнозата е, че могат да бъдат засегнати 600 000 автомобила, включително модели от С и G класа, съобщи Spiegel, цитирано от DPA. Моделите имали подобни двигатели на моторите на Vito, който вече бе върнат в сервиза.
Федералната агенция по автомобилен транспорт ще разследва дали изпускателната система на превозните средства позволява манипулиране, което отчита по-ниски от реалните стойности на вредните емисии.
Информацията се появява ден, след като Федералната агенция нареди изтеглянето на дизеловия ван Vito на Mercedes-Benz. Акцията ще засегне 4900 вана с 1,6 литров двигател в целия свят.
Федералната агенция по автомобилен транспорт разкри, че концернът е използвал софтуера за манипулиране във вановете. Изпълнителният директор на Дитер Цетче е бил призован да дава обяснение пред министъра на транспорта на Германия Андреас Шойер в понеделник, съобщава още Der Spiegel.
Пред списанието министърът пояснява, че е инструктирал Федералната агенция по автомобилен транспорт „незабавно да изследва бъдещи съмнителни случаи при Mercedes". Daimler съобщи, че ще оспорва оценката на Федералната агенция за вановете, но ще си сътрудничи с нея. Концернът твърди, че компанията не е получила покана за официално изслушване от KBA - предварителната фаза за известие за акция - на посочените превозни средства. „Ние няма да коментираме спекулациите на Spiegel", добавя говорител.
Говорител на Федералното министерство на транспорта потвърди пред Ройтерс само, че министърът на транспорта Шойер е инструктирал агенцията незабавно да разследва по-нататъшни съмнителни случаи в концерна.
И преди това Daimler бе подложена на натиск заради скандала с отработените газове. Съдебните власти в Германия и САЩ проучват казуса и концерна от известно време. През миналото лято следователи претърсиха корпоративните седалища и иззеха документи. Освен това бяха разработени софтуерни актуализации за милиони превозни средства. За разлика от други производители, досега няма официално решение на федералния орган за автотранспорт, в който да се стига до заключението, че Daimler е манипулирал по недопустим начин пречистването на отработените газове.