Ако главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск иска да набере още повече средства, може би има начин да ги получи. В четвъртък стана ясно, че милиардерът инвеститор Джордж Сорос е вложил 35 млн. долара в конвертируеми облигации в Tesla.
Конвертируемите облигации дават възможността на инвеститорите да търгуват с дълга на компанията в замяна на дял при реализацията им и рискът за инвестициите е по-малък, позволявайки им да се възползват от покачваща се цена на акциите на Tesla.
Книжата на Tesla удариха рекордната си стойност през миналата година – 386 долара, но от спаднаха, докато в сряда цената им падна до 286,48 долара.
Въпреки че Мъск твърди, че не е нужно производителят на електрически автомобили да набира повече средства, Wall Street далеч не е съгласна, а анализаторите смятат, че компанията ще има нужда от отпускане на заеми, ако продължава да среща проблеми с изпълнението на собствените си цели относно производството на новия модел на Tesla – седана Model 3.
Инвеститорите, които оценяват предложенията за облигации на компанията с неинвестиционен рейтинг (junk-bond) за миналата година, сега са на мнение, че Конвертируемите облигации са по-изгодни като опция в сравнение с връщането към пазара с висока възвръщаемост.
„Това е чудесен пазар“, коментира Рос Гербер, главен изпълнителен директор на Gerber Kawasaki Wealth и Investment Management, който по-рано през тази година закупи Конвертируемите облигации на Tesla с падеж 2022 г. и заяви, че има интерес към закупуването на още акции.
Инвеститорите на Tesla изпитват сериозни съмнения от края на март за възможността на компанията да произведе седана Model 3. Негативно влияние оказа и наскорошната катастрофата, включваща електрически автомобил на компанията, използвал технологията на Tesla за автопилот.
„Компанията влага средства с такова високо темпо, че повишаването на капитала е почти неизбежно по време на следващото тримесечие“, твърди Хенри Пийбоди, съпортфолио мениджър на Eaton Vance Multisector Income Fund, който смята още, че Tesla би трябвало да използва Конвертируемите облигации, за да увеличи парите си в брой.
От Tesla не са открити за коментар по темата.
„Имайки предвид колко волатилна е цената на акциите, има много акционери, които биха заложили на Конвертируемите облигации“, коментира портфолио мениджър във фирма, която е част от десетте най-големи акционери на Tesla. Инвеститорът твърди още, че компанията, от която е част, е склонна да инвестира в подобен тип акции, но запазва анонимна самоличността си, тъй като не е получил разрешение да говори от името на компанията.
Продължението на анализа четете в Bloomberg TV Bulgaria.
преди 6 години Добре че си ти да се отразиш :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години братче, глей ... *** си лаят, без значение кво се случва! Никой не те е отразил :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Споко, ше дойде Мъск и ше изкопа тунели под Софето за 3 нива мерто. И по 5ст. билетчето, всички доброволно ще слязат от печките и Сф. ще стане модерен европейски град. Абе нещо се размечтах... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и всички душевни шизофреници искали Тесли ама не искали АЕЦ Белене в другата статия, ееее тва е еббаси парадоска ... :)) е от де ше земе ток за Теслата дет я нема ?!?! .... а искали да забранят дизела в София ... ааа пфффф тва не мое стане никогаш, ааа ако стане всички тръгват пеша, което доста ме стмнейшън .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години сама по себе си колата не е лоша и кат дизайн и кат алтернатива ама .... мдам, по 100 и кусур бона бате после що не "продавали" ми чудно що ли, измислиха уж нещо за "бедняците" тоя модел 3 и не мое произведе 2 коли, а тука що фенове има на тоя *** с гадже (с евтина тотаировка в час по трудово) не е истина ... а па са преди месец кат си бех дома ни една Тесла не видех, нит на Хюсеина нит на останалото електрокар разбирачи, къде е тоя "пазар на тролеи" у нас дет се увеличил - не знам, всеки има х5 коли на х20г. ама бензини, газове и дизели ... освен Икарусите на Ст.Гара други електрики немеме .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Вчера акции, днес облигации ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Бизнес модела на Мъск е железен. Това е почти вечна прирамида. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Е как, трябва да се удари едно рамо на теслата. Едно време с мъниста ги лъжеха индианците, сега с тесли и ябълки. Балъците са неизчерпаем ресурс :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години хмм ... бизнеса на тесла не е само автомобили. значи имат системи за домашни батерии POWERWALL , които можеш да съчетаеш със слънчеви батерии (които м/у другото и те произвеждат) и/или вятърни турбини. за там никой нищо не споменава, бизнеса си върви добре. работят по проекти с NEOEN и BP за ферми от промишлени батерии към вятърни и соларни паркове. там бизнеса им върви повече от отлично също. може би "некролога" гледа цялостната картина, а не само поточната линия за автомобили... в момента доста ресурс се концентрира в нисковъглеродна икономика и тесла дава решения в тази посока за домашни и промишлени потребители. и не съм някое тесла зомби , не съм му адвокат на мъск, харесва ми размаха с който работи :))) ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Конвертируемите акции?!? Които са и с падеж?!? В какво ще ги конвертират, в облигации ли?https://***.thestreet.com/investing/tesla-billionaire-investor-george-soros-14591857?puc=CNBC&cm_ven=CNBC отговор Сигнализирай за неуместен коментар