Продажбите на нови автомобили в България са се увеличили с 15% до 2852 продадени автомобила през април, показват данните от индустрията, публикувани в четвъртък.
Близо 1,3 милиона нови коли са продадени в Европейския съюз през април, като растеж отбелязват петте големи пазара в съюза, пише БТА, позовавайки се на данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
На годишна основа продажбите са нараснали с 12,3 на сто в Испания, с 10,4 на сто във Великобритания, с 9 на сто във Франция, с 8 на сто в Германия с 6,5 на сто в Италия.
Регистрациите в страните от ЕС и Европейската зона за свободна търговия са се увеличили до 1,349 млн. автомобила миналия месец спрямо 1,231 млн. година по-рано.
Тази година европейските шоуруми бяха отворени повече дни миналия празничен месец, отколкото през април 2017 г., което помогна за ръста през годината.
Toyota и Hyundai са увеличили продажбите съответно с 20,3% и 15,3%, докато регистрациите на Ford са нараснали с 14%, а тези на Volkswagen Group с 13,1%.
Продажбите на Renault са се повишили с 10%, докато марката Peugeot регистрира ръст от 15,3%, а PSA Group отчита повишение от 6,9%.
Въпреки това Fiat Chrysler изоставя сред останалите автомобилни производители, като продажбите ѝ са били само с 2,3% по-високи в сравнение с миналата година заради спад от 4,5% на сновната марка Fiat.