Комунистически Китай все още има славата на „най-голямата световна фабрика”, където стандартите за качество са по-скоро пожелателни, а спазването на правото на интелектуална собственост звучи като лоша шега. Но това вече се променя, поне що се отнася до първата част на твърдението, като изказването в подкрепа на промяната е на Робин Пейдж, старши вицепрезидент на Volvo Cars, който отговаря за дизайна на шведските модели.
Според него в Китай качеството на автомобилното производство превъзхожда това на утвърдените в този бранш европейски производители. Все пак Пейдж не е безпристрастен, тъй като собственик на Volvo е китайският гигант Geely.
„Когато започнахме производство в Китай, всички се притесняваха за качеството, но бързо стана ясно, че качеството е по-добро или равно на производството в Европа", обясни Пейдж пред австралийското издание GoAuto. "Причината може би се крие в това, че в Китай се използва повече човешки труд, това се отразява добре на контрола на качеството, а и така заводите могат да реагират по-бързо и точно на промените в производствения процес. Така че ние вече не се притесняваме за качеството на китайското ни производство.”
Geely бързо прехвърли производството на Volvo в Китай, след като купи шведската марка през 2009 година. Началото беше поставено с дългата версия на предишното поколение S60, което се изнасяше за САЩ. Сега в Китай се произвежда за Европа актуалният S90, а в близко бъдеще компанията планира да произвежда там електромобили и да ги изнася в цял свят.
Volvo не е единствената компания, която залага на китайско производство за износ. Ford планира да внася от Китай в Щатите кросоувър версията на Focus, а BMW ще произвежда там електрическия iX3 за световния пазар.