Германия изпревари Норвегия като най-големия пазар за електрически автомобили в Европа, съобщава Bloomberg. В последните години Федералната република изоставаше значително в областта на електрификацията, но въведените преди година субсидии и облекчения за покупка на коли с нулеви емисии раздвижиха пазара. Допълнителен фактор са и промените в нагласите след Дизелгейт и подготвяните в няколко големи града забрани за дизелови двигатели.
През 2017 г. продажбите на електромобили в Германия са скочили със 70%, сочат данните на Европейската асоциация на производителите (АСЕА). В това число обаче влизат както чисто електрически коли, така и плъг-ин хибриди (тоест модели, които имат автономен пробег само на ток, но разполагат и с двигател с вътрешно горене).
В европейски мащаб ръстът е 41%, докато делът на дизела е намалял със 17 на сто.
Електрическият пазар в Германия вероятно ще се засили още повече в следващите две години, в които всички водещи местни производители подготвят цели нови гами на батерии. В страни като Норвегия и Холандия основен играч на този пазар е Tesla, но в Германия компанията на Илон Мъск е едва 31-а по продажби. "Златната епоха за Tesla наближава края си, съвсем скоро тя ще се превърне от уникално предложение в просто един продукт сред много други подобни", коментира пред Bloomberg Юрген Пийпер, анализатор в Bankhaus Metzler. "С нарастването на интереса към електромобилите и толерантността към лошото качество ще намалява, докато в миналото първите клиенти на Tesla пренебрегваха този фактор, привлечени от новаторския чар".
При чисто електрическите модели в Германия води Renault Zoe, VW e-Golf Smart FourTwo. Tesla, Kia и BMW допълват челната шестица с много близки резултати.