Две години след като Automedia.bg избра Artec Boxer за една от десетте най-изумителни офроуд машини в света, бронетранспортьорът бе представен официално в София. Boxer e eдин от вариантите за превъоръжаването на пехотните части на бъргарската армия.
„Радвам се, че германските компании проявяват интерес да предлагат своите продукти в отбранителната промишленост, защото в крайна сметка ние, България и Германия, сме много близки партньори в НАТО“, заяви посланикът на Германия у нас Херберт Салбер. "България има нужда да модернизира военното си оборудване, така че то да отговаря на стандартите на НАТО", напомни той.
Boxer се произвежда от Artec - съвместна германо-холандска компания със седалище в Мюнхен. Тя е сред кандидатите за модернизация на българските сухопътни войски и иска да включи и български компании в проекта си.
Boxer е на пазара от 2011 и вече е на въоръжение в три армии от НАТО: Германия, Холандия и Литва. Австралия чака първите доставки тази година, а Великобритания и Словения също преговарят да го купят.
Задвижването му е 8х8, с 15,9-литров дизелов V8 двигател, чиято максимална мощност достига 721 конски сили, а въртящият момент е 2700 Нютонметра. Въпреки солидното тегло, което в зависимост от оборудването е между 24 и 38,5 тона, Boxer спокойно развива максимална скорост от 103 км/ч. Обхватът му с едно зареждане е 1100 километра.
преди 6 години Може ли инфо дали има водно оръдие и за какви пласмасови или гумени муниции ще да е съвместимо, ... щото в наше време за друго едва ли ще помогне, щото нали сме в НАТО и те ни пазят, нали на тях снасяме каквото и когато кажат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Странично. Сигурно не си стрелял с подходящия куршум. Бронебойните вършат чудеса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години МТЛБ е консерва в сравнение дори с един обикновен БТР от тия с купола и КПВТ, а какво остава за тая машина. Едно такова ще попилее цял батальон (3 роти) с МТЛБ-та и дори няма да се оригне после. Бронята му е внушителна въпреки, че сплавите в част от нея са още секретни и няма достъп до тях и мисля, че няма да се пробие дори от обикновено ръчно или преносимо от хора противотанково оръжие от типа с които съм стрелял до преди 15 г. Не съм сигурен дори дали американските ръчно преносими биха го пробили поне не и лесно, освен ако не са пряко попадение. Дзверът е висок да, но не е кой знае колко в сравнение с един БТР а муцуната му е скосена. С продупчени гуми минава още 100 км и добре, че има гуми и вече се отказват от верижните машини за пехотата, които дават фира още с късане на веригата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Jay Gould, в коя част си пробивал МТЛБ-то, че аз съм го пробвал, лично.Никъде не успях...И какво става с това чудо, ако му разпробият/изгорят гумите?Мишена в полето?С 10-15 трупа вътре???... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Машината е страхотна. Долу чета сравнения с МТЛБ, което съм пробивал с бронебоен куршум от АК. Това издържа на пряко попадение от 14.5 мм бронебоен. Освен другите екстри. Поиграх си да му видя характеристиките и отзивите от войници, които вече са го ползвали. Цената също. Средната цена по последните сделки за тази машина на пехотата е между ? 3 750 000 за колкото са купени от британците и по ? 4 431 818 на бройка, за колкото са купени машините от латвийците. Бойната машина на пехотата тежи 24 тона, с пълно снаряжение и оръжията по 36.5 до 38.5 тона. Средното бойно тегло обаче е 33 тона. Притежава комбинирана броня (няколко слоя различни материали) AMAP. Бронята може да издържи на пряко попадение от 14.5 мм бронебоен припас (но нямам представа дали обикновен със стоманена сърцевина или уранов). Може да носи освен 7.62 мм и 15.5 мм/52 калибъркартечница или дори 40 мм. Повечето машини са оборудвани с дистанционна оръжейна система. Има възможности за монтиране на допълнителни оръжия, огнепръскачки, ракетни установки против нисколетящи самолети и вертолети и т. н. Пригодена е да издържа на големи противотанкови мини, а за да се подобри защитата на екипажа, седалките се отделят от пода, което предотвратява директното предаване на шока от детонацията на мините върху войниците. Те са тапицирани и се сгъват лесно при нужда. Окачването е напълно независимо, което значи, че вози комфортно и леко, което е от голямо значение. Нямам представа какво е нивото на шума вътре, което е също от значение (за боеспособността). Пехотинците се спешават и качват от задната страна на машината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ABBA, Реалния бой се води в полето, не по магистралите.Ако там това ... чудо вдигне повече от 20-30км/ч, ще се обърне.АКО е валяло дъжд/сняг - пиши го отписано както нашите Кугъри при зима.За мен не е подходящо за нашите МеТе условия, отделно че е в пъти по-голяма цел за врага.Разбира се, това е мое мнение.Има си генерали, анализатори и т.н, те да му мислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години ABBA, Реалния бой се води в полето, не по магистралите.Ако там това ... чудо вдигне повече от 20-30км/ч, ще се обърне.АКО е валяло дъжд/сняг - пиши го отписано както нашите Кугъри при зима.За мен не е подходящо за нашите МеТе условия, отделно че е в пъти по-голяма цел за врага.Разбира се, това е мое мнение.Има си генерали, анализатори и т.н, те да му мислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Чу ли какво ти казва журналиста - скорост!Нема въоръжение, камуфлаж хънта-мънта.Требе, като БигБрадър го закъса, ние като хвърковатата конница да се притечем на помощ.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Това чудо е поне два пъти по-високо от МТЛБ-тата, къде ги правихме в Червен Бряг.Респективно по-голяма и лесна цел за поразяване. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А за цената какво казва братска Германия ... или кредит , има лесно... ба го у БТРа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар