fallback

Volkswagen представи новия Touareg

Кросоувърът порасна на размери и получи завиващи задни колела

12:45 | 24.03.18 г.
Автор - снимка
Създател

На специално мероприятие в Пекин германският производител Volkswagen представи новия Touareg. Производството на третото поколение на популярния всъдеход като през лятото, като продажбите ще бъдат ориентирани най-вече към пазарите в Китай, Европа и Русия, съобщи Automedia.bg.

Новият Touareg е построен на платформата MLB, която бе използвана на последните поколения на Audi Q7 и Porsche Cayenne. Всъдеходът е пораснал на размери в сравнение със своя предшестник – дължината му е с 77 мм повече, а широчината - с 44 м.  Той обаче е по-нисък със 7 мм. Обемът на багажника е увеличен от 697 на 810 литра. Въпреки, че е по-голям, Touareg е по-лек. Той е свалил 106 кг. благодарение на използването на алуминии в конструкцията – от този материал е 48% от каросерията. Другите 52% са от високоякостна стомана. На старта на продажбите всъдеходът излиза с два дизелови и един бензинов двигател. Базовият вариант ще разчита на 3,0-литров V6 TDI с мощност 231 к.с. и 500 Нм. Същият мотор ще се предлага и с 285 к.с. и 600 Нм. Най-мощният дизел на свой ред е 4,0-литров V8 TDI – същият като на Audi A8 и Bentley Bentayga. При Touareg той развива 421 с. и 900 Нм. Бензиновият вариант е поучил 3,0-литров турбомотор с 6 цилиндъра, който развива 340 к.с. и 450 Нм. Той заменя досегашния атмосферен 3,6-литров V6. Бензнов мотор ще се използва и при хибридната версия, която ще разчита на 367 к.с. Тази модификация засега ще се предлага само в Китай. Всички версии на новия Touareg са получили 8-степенна автоматична скоростна кутия. Селекторът на трансмисията е подобен на този на Audi Q7, където вместо класически лост се използва компактен джойстик. Система за задвижване на четирите колела 4Motion е постоянна, като може да прехвърля до 70% от въртящия мометт та предните колела и до 80% на задните. Управляваща електроника има 5 режима на движение по тежък терен – „Автоматичен”, „Сняг”, „Пясък”, „Трева” и „Експерт”. При последния всички електронни асистенти се изключват и не се намесват в управлението.

Новият Touareg е първият всъдеход в историята на Volkswagen с шаси със завиващи задни колела. При скорост до 37 км/ч те завиват в противоположна на предните посока, като облекчават маневрирането. Така е намален радиусът на завой. При по-висооки скоростни задните колела завиват в същата посока като предните и така се подобрява устойчивостта. При смяната на поколенията всъдеходът е запазил пневматичното си окачване, но то е преработено. В стандартния всъдеходен режим пътният просвет на Touareg се увеличава с 25 мм. При включването на специален оф-роуд режим каросерията са повдига със 70 мм. При скорост над 120 км/ч автомобилът се снижаа с 15-25 мм за подобряване на аеродинамиката. Благодарение на преработеното си окачване всъдеходът на Volkswagen може да преодолее ров с дълбочина 570 мм (490 при предшественика му). След смяната на генерациите Touareg е получил няколко нови системи за безопасност. Той може сам да се движи в задръствания (до 60 км/ч). Системата се казва Roadwork Line Assist, като след нейното активиране машината само маневрира, поддържа лентата на движение, ускорява или спира напълно. Всъдеходът може да бъде поръчан и със система за нощно виждане, при която електрониката обработва изображението, получено от специална камера, вградена в средата на предната броня. Картина, на която се виждат откритите пешеходци или хора, се появята на електронния приборен панел.

Нито едно ниво на оборудване на Touareg няма да се предлага с аналогови прибори. Те са заменени от 12-инчов сензорен дисплей, на който излизат всички показания. Редом с него е разполоен 15-инчов монитор на мултимедийната система. Всъдеходът също така е получил матрична оптика, работеща на същия принцип като фаровете на Audi. Светлината може да се настройва в зависимост от обкръжаваща автомобила среда – град, магистрала, извънградско шосе и др. Touareg е получил и система, позволяваща пътуване на дълги светлини, като тя разполага с по 128 светоиода във всеки фар. Част от тях изгасват при нужда, за да не заслепяват водача на идващия насреща автомобил. Сред опциите има масаж на седалките с 8 програми, система за аварийно спиране, проекционен дисплей на предното стъкло и 21-цолови джанти. Овен това всъдеходът е получил USB-портове, при това цели 4 на брой. Това отсъстваше дори при топ-версиите на предния модел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:17 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още