Френската група Renault ще премести по-голям обем от производството на бестселъра си Clio от родината в Турция, съобщават два независими източника за Reuters. Това ще е донякъде удар по авторитета на новия френски президент Еманюел Макрон, който още в мандата си като икономически министър положи големи усилия да съхрани работните места в "домашните" заводи на компанията.
Clio, който е най-продаваният модел на Renault от години, сега се произвежда в три локации: Флен, Франция (на една и съща поточна линия с Nissan Micra), в Ново Место, Словения, и в Бурса, Турция. Занапред само 6% от производството на Clio ще остане във Флен - най-вероятно става дума за R.S.-версиите и други специални серии. Останалите 94% ще се поделят между Словения и Турция. Вероятно работата във френския завод изобщо ще спре след първите две-три пикови години на следващата генерация на Clio, предвиждат анализатори. В Renault отдавна планират да натоварват повече съвместния си завод с Oyak в Бурса. През 2010 тези планове бяха прекратени само с цената на пряката намеса на тогавашния френски държавен глава Никола Саркози.
От компанията засега не са потвърдили информацията. Техен говорител каза само, че "формално" решение не е взето, въпросът се обмисля и всякакъв коментар в момента би бил "непълен, грешен и прибързан". Макар да е вече към края на моделния си живот, Clio през миналата година пласира 325 000 бройки в Европа, с почти 4% повече спрямо 2016.