Френската компания Renault докара в Женева електрическия прототип EZ-GO. Това не е автомобил в класическия смисъл на думата. Той може да бъде използван като вид обществен транспорт или да бъде повикван като такси с помощта на мобилно приложение.
Французите наричат творението си "робомобил с обществено ползване", който е едновременно автомобил и услуга. Такова транспортно средство, способно да се свърже с инфраструктурата на града, ще стане един от ключовите елементи на "умния град" на бъдещето.
Автомобилът има доста необичаен вид - монокабина със стъклен покрив, дължина 5,2 м, широчина 2,2 м и височина 1,6 м. Влизането става чрез голяма врата: горната й част се вдига заедно с покрива, а долната се спуска на пътя, като оформя рампа, по която може да бъде качена, например, инвалидна или детска количка. Оригиналната архитектура на EZ-GO и дизайна във формата на пашкул осигуряват максимална възможност за работата на сензорите на автономната система.
В салона има седалки тип "пейки", които побират до шестима пътници, както и място за багаж. Предлага се, разбира се, и достъп до интернет. Затова пък няма нито волан, нито педали, нищо за управлението на колата. EZ-GO е безпилотен автомобил от четвърто ниво. Това означава, че може да контролира разстоянието до колата отпред, да държи лентата за движение, да се престроява и самостоятелно да завива на кръстовища. В случай, че близо до маршрута на EZ-GO е фиксирано ПТП, автомобилът може да се премести на безопасно място - сам или по команда от центъра за наблюдение.
EZ-GO тежи 1700 кг, от които 300 се падат на батерията. Голямата му маневреност в града се осигурява от пълноуправляемото шаси Renault 4CONTROL, а скоростта на движение е ограничена на 50 км/ч.