fallback

Renault-Nissan настига Volkswagen за първото място по продажби в света

Благодарение на продажбите на Mitsubishi алиансът измести Toyota от второто място и почти настигна германския си конкурент

11:39 | 30.01.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Автомобилният алианс Renault-Nissan за малко да се окаже компанията с най-големи продажби в света на леки превозни средства за 2017 г., конкурирайки се с Volkswagen от първото място, след като включването на продажбите на Mitsubishi Motors са подкрепили финалните данни, предава Ройтерс.

Продажбите на Nissan са ударили рекордни нива от 5,82 млн. автомобила, а тези на френския производител Renault са достигнали 3,76 млн. броя. Mitsubishi е продала 1,03 млн. автомобила, като така общите продажби на групата за 2017 г. достигат 10,61 млн. леки автомобила.

Заедно трите производителя силно се доближиха до рекордните продажби от около 10,7 млн. леки автомобила на Volkswagen – лидера за 2016 и 2017 г., който включва в себе си брандовете Audi, Skoda, Seat и Porsche.

Toyota Motor, която държеше второто място през 2016 г., отчете продажби на групата от 10,38 млн. автомобила за миналата година и остана на трето място за миналата година.

Много автомобилни производители се опитват да повишат обема на продажбите си, за да постигнат икономии от мащаба и да намалят разходите на фона на нарастващите инвестиции, нужни за разработването на автомобилни технологии от следващо поколение – включително автономни автомобили, електрически превозни средства и нови услуги за мобилност.

Това е и фокусът на групата Renault-Nissan и бе ключова мотивация за Nissan, когато придоби контролния дял в по-малкия си конкурент Mitsubishi през 2016 г.

Председателят на Renault-Nissan Карлос Госн обеща да направи мащаба предимство и да го използва, за да удвои икономиите до 10 млрд. евро до 2022 г. с ръст на годишните продажби до 14 млн. единици.

Renault, Nissan и други производители се опитват да споделят повече части за превозни средства и да консолирдат платформите за производство, за да намалят разходите за проучвания и развитие и за производство и да увеличат рентабилността.

Toyota предприема подобен подход и сключи партньорство с Mazda Motor и Suzuki Motor, за да свие разходите за развитие и маркетинг на електрически автомобили и други нови технологии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:26 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още