Френският автогигант PSA Peugeot-Citroen съобщи днес, че глобалните му продажби са се увеличили с 15,4 процента миналата година, подкрепени от консолидацията за първи път на новопридобитите марки Opel и Vauxhall. Продажбите в Китай и Югоизточна Азия обаче са спаднали рязко, предаде Франс прес.
В съобщение Peugeot-Citroen уточни, че е продал 3,63 милиона коли в световен мащаб през 2017 година, изоставайки от конкурента си Renault, който е доставил около 3,76 милиона коли на клиенти, за втора поредна година.
Без Opel и Vauxhall, които групата придоби от американския автомобилен концерн General Motors миналата година, продажбите бележат растеж от едва 2,6 процента, се посочва в съобщението.
Продажбите на самата марка Peugeot са скочили с 10,4 процента, главно благодарение на успеха на високопроходимите модели.
Продажбите на Citroen обаче са спаднали със 7,5 процента, а на луксозната марка DS - с 38,5 на сто.
В Китай, който е най-големият в света автомобилен пазар, и в Югоизточна Азия Peugeot-Citroen отчита спад на продажбите от 37,4 процента до 387 000 бройки.
Същевременно продажбите в Близкия изток и Африка са скочили с 54,5 процента до 592 000 коли, особено заради "динамичното представяне на групата в Иран", отбелязва Peugeot-Citroen.
/БТА/