Германският производител на автомобили BMW отчете рекордни продажби за миналата година в резултат на силното търсене на SUV автомобили и новата версия на компактните модели от 1 серия, предава Ройтерс. Въпреки това компанията бе задмината от Mercedes-Benz по продажби, което оставя подреждането по продажби при германските производители на луксозни автомобили без промяна.
Продажбите от едноименния бранд на BMW са нараснали с 4,2% през 2017 г. до 2,09 млн. автомобила и SUV модели, заяви базираната в Мюнхен компания в петък. За сравнение, конкурентът ѝ Mercedes отчете повишение от 9,9% до 2,29 млн. автомобила, което запази топ позицията му в глобалната класация за продажби на луксозни автомобили за втора поредна година.
Продажбите в премиум подразделението Audi на Volkswagen са се повишили с 0,6% до рекордните 1,88 млн. автомобила, заяви компанията в петък, печелейки от 34-процентов скок през декември на продажбите в Китай – най-големия пазар на бранда.
BMW, който държеше короната при глобалните продажби на луксозни автомобили в продължение на десетилетие, преди да изостане зад Mercedes през 2016 г., заяви, че доставките са били подкрепени от ръст от 9,6% на линията SUV и увеличението от 15% на модели от 1-Series.
“Убеден съм, че продажбите на BMW ще продължат да растат през 2018 г., докато запазваме фокуса си върху рентабилността“, каза новият мениджър по продажбите Питер Нота, който замени Иън Робъртсън на 1 януари.
BMW отбеляза увеличение от 9,5% на регистрациите през декември до 195 916 автомобила, задминавайки с малко Mercedes и Audi, чиито продажби възлизат съответно на 193 534 и 180 250 автомобила.