Производителят на електрически автомобили Tesla продължава да изпитва затруднения при производството на своята голяма надежда Model 3. През четвъртото тримесечие на клиенти са били доставени едва 1550 броя от първия автомобил, предназначен за средната класа, обяви компанията на технологичния милиардер Илон Мъск след края на борсовата сесия в сряда, цитирана от Bloomberg.
Ниският брой на доставките е сериозно разочарование за инвеститорите. Продажбите са доста под вече ревизираните надолу пазарни очаквания. Анализаторите очакваха средно 4100 бройки през тримесечието. Подадената в началото цел от 5000 произведени бройки Model 3 на седмица бе отложена за пореден път. Производителят сега очаква тази цел да бъде постигната едва в средата на 2018 г.
По този начин Tesla губи важно време, защото конкуренцията от международната автомобилна индустрия вече е по петите на пионера в сферата. А и през третото тримесечие на изминалата година Tesla успя да достави едва 260 бройки от иначе планираните 1500 автомобила.
Ахилесовата пета е производството на модулите за батерии, за които в пустинята на щата Невада Tesla изгради специална фабрика. Там, според компанията, редица производствени процеси е следвало да бъдат преработени.
Но в производствения процес е постигнат голям напредък, казва Tesla. Независимо от това, инвеститорите реагираха с разочарование, а акциите се понижиха първоначално с малко под 2%. За началото на търговията в четвъртък наблюдателите очакват нов натиск.
За Tesla успехът на предлагания в САЩ за начална цена от 35 хил. долара автомобил е от решаващо значение. Очакваше се тя да направи пробив на масовия пазар, което би трябвало да направи досега хронично губещата компания печеливша в близко бъдеще. Въпреки това, с оглед на колебливия старт на продажбите, се появяват съмнения дали това може да се постигне гладко и толкова бързо, колкото се надяваха много инвеститори.
Като цяло през последното тримесечие Tesla е доставила 29 870 автомобила. По този начин Tesla е достигнала нова рекордна стойност. На годишна база е постигнат ръст от 27 на сто. От луксозната лимузина Model S компанията успява да достави 15 200 бройки до клиентите си, а от по-новия Model X – 13 120 нови автомобила.