Наскоро представеният електрически влекач на Tesla, чийто подобрена модификация ще може да изминава около 800 км с едно зареждане, ще се нуждае от електричество, колкото за 4 000 домакинства, пише Automedia.
Според изследването на Aurora Energy Research, публикувано от Financial Times, 30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт. Така новите специални зарядни станции Megacharger ще трябва да осигурят 10 пъти повече количество заряд, в сравнение с обикновената система на Tesla.
Информацията бе представена от Джон Федерсън, директор на проучващата компания, по време на конференция миналата седмица в Лондон. Тогава Федерсън сподели, че е нужен по-задълбочен дебат относно развитието не само на електрическите превозни средства, но и на електропреносната мрежа. Според други експерти пък, зареждането на влекач за половин час изисква технология, която все още не съществува.
Засега от Tesla отказват коментар по темата. В предишни изявления основателят на компанията Илън Мъск бе посочил, че Megacharger ще използва соларен панел за зареждане. От друга страна, голяма част от системата за зареждане на Tesla частично се захранва от възобновяема енергия, а към момента производителят тества и специални акумулаторни батерии.
Изцяло електрическият камион ще се появи на пазара през 2019 г. Смята се, че дотогава компанията на Мъск ще е стартирала инсталирането на Megacharger системата.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 6 години проблема е , че в САЩ все още е позволено на шофьорите да карат 11 часа дневно , така че първоначалните 800 км могат и да не стигнат , затова се предвижда като мине 6-700 да спре за почивка , да дозареди за половин час и да изкара дневните часове , а след това се зарежда за другия ден до 100 % . В Европа с 9 часа разрешени и движение със 80-90 по тия задръстени магистрали може и да изкара деня без дозареждане . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Говориш за европейски влекачи и то от най-икономичните при идеални условия , обаче даже тогава дизела в Европа е над 1 евро плюс Адблу , тоест 35-40 евро на 100 км , срещу не повече от 10 за електрическия . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Всъщност сметката е малко по друга . Зарядното ще бъде с МОЩНОСТ 1500-1600 киловата , което значи за половин час максимум 700-800 кв заредени , което е и според данните от Тесла за 100-120 кв на 100 км разход . И Мъск гарантира на представянето цена от 7 цента на кв за техните станции , така че 120 х 0,07 е 8,40 долара на 100 км , другите спестявания отделно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Няма да са с акумулатори, предполагам с батерии ще бъдат които няма да се зареждат въобще. Но как да пуснат такова нещо като информация - тези които държат бизнеса с петрол ще превъртят, може и ракета по фабриката да изтрелят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години аз пак да попитам .... кому е нужно автономен влекач, който ще оперира 24 часа да се зарежда за 30 мин ? Ако ще и за два часа да се зарежда пак ще стигне по бързо от ЛА до НЙ в сравнение с дизеляк каран от човек на заплата по 8 часа на ден. ... това се надявам да отговори и на въпроса на Мазния точно как се очаква да изместят другите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години за пост 7 на majnata:Подобни лъжливи конспирации са по вашата част.За пореден път аз ти давам реални факти и числа, а ти продължаваш да ръсиш глупости като рром пред цифров електромер. Явно затова се подвизаваш тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 1галон= 3,79 литра. По тези сметки камион с ДВГ гори над 100 л на 100 км! Даже руските танкове са по икономични. Нормален разход на съвремен влекач в зависимост от натоварването и релефа е между 20-30 л/100км отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Е па ако извадим на бял свят и свободната енергия на Тесла , тогаз само връткаме синджирчето и сметаме печалбата , а Бг ...? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години И как се очаква тия тесли да изместят камионите, които горят бензинец или нафта? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години 1. Помисли още малко за резервните части2. Помисли след това и за разликата в износването.По точка 1 - превозно средство с ДВГ има между 17 000 и 32 000 части в зависимост от изпълнението. EV има 7 000 части.По точка 2 - най-големите разходи при превозните средства с ДВГ са именно покрай двигателя. Ел. двигателите при EV отдавна са почти вечни. Вече и четки за смяна нямат. Евентуално ще се сменят само 2 лагера след 1-2 милиона километра. Спирачните системи почти не се износват заради новите системи за рекуперация на енергията при спиране. За окачването и дръжките на вратите няма да споря. Скоро вече и изгoряли крушки няма да сменяме заради развитието на LED.Основния минус обаче е, че по-малкото части и по-малката нужда от поддръжка и ремонти ще доведе до това, че 60% от работещите хора в цял свят (заетите в цялата тази индустрия свързана с ДВГ, части, горива и консумативи, дилъри и сервизи) ще останат без работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар