Германският производител Porsche публикува на своя сайт интервю с вицепрезидента и финансов директор на компанията Лутц Мешке. В него топ-мениджърът разкри любопитни подробности за това какви технологии и допълнителни опции ще получат автомобилите на марката в близките няколко години, информира Automedia.bg.
Мешке е категоричен, че Porsche ще бъде една от последните компании в света, която ще постави системи за автономно придвижване в своите автомобили. Същото нещо преди време обявиха и от друг производител, който е част от концерна Volkswagen Group – производителя на спортни коли Lamborghini.
„Няма шанс да се откажем от педали и волана в колите ни, тоест да създадем модели с пето ниво на автономност. Това не означава обаче, че се отказваме от новите технологии. Системи като асистент за придвижване в задръстванията и функцията за автоматично паркиране ще влязат в стандартното оборудване на нашите модели, при това съвсем скоро”, обясни Мешке.
Вицепрезидентът на Porsche допълни, че очаква компанията да направи огромен пробив в края на десетилетието, когато ще бъде представен спортният електромобил Mission E. Заедно с него собствениците му ще получат и редица допълнителни услуги и системи, като целта е те да станат допълнителен източник на средства за компанията.
На първо място това ще бъде възможността системите на автомобили да се обновяват „по въздуха”, тоест от разстояние. Подобна технология в момента предлагат електромобилите на Tesla. Това ще позволи на собственика на колата на Porsche да разблокира допълнителна мощност на силовия си агрегат, когато се намира на писта. Или пък да поучи по-мощно осветление, ако се готви да тръгне на път през нощта.
Една от новостите ще стане система, която Пешке определи като „функция Марк Уебър”. Както е известно, бившият състезател от Формула 1 е пилот на заводския тим на компанията и посланник на марката по света. Новата функция, носеща неговото име, предсталява автопилот за писта, помагащ на водача да държи идеалната траектория и да осигурява идеално ускорение и спиране в завоите.
В случая водачът ще управлява сам автомобила, но системата ще му подсказва какво да направи. С други думи, това ще е нещо като виртуален треньор, като ще може да се се избере маниера на пилотиране не само на Марк Уебър, но и на легендарния рали-пилот Валтер Рьол, който от години работи за Porsche.
Според Лутц Мешке, подобно използване на автопилот не само не противоречи на философията на Porsche, но и открива огромни възможности пред компанията. Той е категоричен, че клиентите безусловно биха платили за новата фукция, която ще струва четирицифрена сума в евро. В Германия тази услуга се предлага от началото та есента, като се казва Porsche Shield.
преди 6 години То оставаше и такива марки да правят автономни коли. Човек си купува "Порше" да се кефи на управлението и поведението на такъв автомобил. Ако може. Ако иска просто да се вози бързо, се качва на самолета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години евтин рекламен трик :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар