Силните продажби в Китай доведоха до сериозен ръст на продажбите на германските автомобилни производители. Всяка трета германска кола е била продавана през третото тримесечие в Китай, става ясно от анализ на одиторската компания Ernst&Young (EY) за 16-те най-големи автомобилни концерна.
В сравнение с предишната година Volkswagen, BMW и Daimler са увеличили продажбите си в Китай през третото тримесечие с 9 на сто. Световните продажби същевременно растат със 6 на сто. Това се отразява и на приходите на трите германски концерни, които от началото на годината растат общо със 7 на сто до 364 млрд. евро.
На другите големи пазари ситуацията не е толкова положителна. В САЩ продажбите на германски автомобили се свиват през третото тримесечие с 1 на сто, а в Западна Европа те стагнират.
Положителното развитие в Далечния Изток според EY води до нарастваща зависисмост от Китай. „Страната се превръща в най-големия водещ пазар за електрическа мобилност и свързано пътуване“, пояснява още експертът от EY Петер Фус.
Бумът на пазара на електрически коли се облагодетелства от добри данни от пазара за суровини. В понеделник стана ясно, че незаменимият лек метал литий ще бъде наличен поне до 2025 г., но при най-оптимистичния сценарий, съобщи германската агенция за суровини (Dera). Литият е важен за съхранението на електроенергия.