Най-големият производител на автомобили в Европа Volkswagen отново атакува силно бързо растящия пазар за електрически автомобили в Китай. През следващите седем години заедно с китайски партньори ще бъдат вложени 10 млрд. евро в тази насока, заяви директорът на Volkswagen за Китай Йохен Хайцман по повод на автомобилното изложение в южнокитайския град Гуанджоу.
Около 40 модела автомобили с алтернативни двигатели се очаква да се произвеждат до 2025 г. в Китай – с 25 модела повече от досегашната прогноза.
Пазарът за електрически автомобили в народната република се развива „по-бързо, отколкото на други места в света“, пояснява Хайцман.
Германският концерн възнамерява до 2020 г. да продава по около 400 000 електрически автомобила годишно в глобален план. До 2025 г. този брой може да достигне 1,5 млн. броя, предава DPA.
Като „правилно решение" бордът на VW описва компромиса, обявен от китайското правителство през септември за планираната квота за производство на електрически автомобили. Противно на опасенията на германските производители, новите правила не следва да се прилагат от следващата година, а едва от 2019 г. Според точкова система след това десет процента от произведените или внесените в Китай автомобили следва да имат хибридно задвижване или да са напълно електрически.
Въпреки това Хайцман счита не тази квота за "основно предизвикателство", а по-скоро изискванията на китайското правителство за разхода на гориво. Според тях целият автомобилен парк на даден производител може в бъдеще да консумира средно не повече от пет литра на 100 километра.
„Това е трудна цел“, казва той. Съвместното предприятие за електрически автомобили, планирано от Volkswagen с китайския производител Anhui Jianghuai Automobile (JAC), се развива "добре". Планирано е първата съвместна кола да бъде представена през първата половина на 2018 г.
Благодарение на държавните субсидии за закупуване на електрически автомобили Китай се превърна в най-големия пазар за електрически автомобили. Повече от половин милион алтернативни автомобила се движат по китайските улици към края на 2016 г.
В много градове в страната със замърсена атмосфера вече съществуват строги ограничения за регистрацията на коли с двигатели с вътрешно горене. Също така Пекин неотдавна обяви, че ще въведе пълна забрана за двигателите с вътрешно горене, но все още не е зададен график за това.