Американският пионер на пазара на електрически автомобили Tesla отчете в сряда най-високата тримесечна загуба в историята си и заяви, че намалява производството на два от своите модели.
За третото тримесечие на годината компанията, основана от Илон Мъск, отчете коригирана загуба на акция от 2,92 долара при очаквания на анкетирани от Bloomberg анализатори от 2,23 долара. Приходите възлизат на 2,98 млрд. долара при средни очаквания за 2,39 милиарда долара, а свободният паричен поток е отрицателен в размер на 1,4 милиарда долара (при очаквания за -1,2 милиарда долара).
Компанията съобщи, че планира да произведе 10% по-малко единици от своите Model S и Model X през четвъртото тримесечие и да преразпредели ресурсите към Model 3, най-новият засега модел. Tesla очаква да достигне границата от 5000 произведени автомобила Model 3 на седмица до края на първото тримесечие на 2018 г.
„Въпреки че продължаваме да постигаме значителен напредък всяка седмица при премахването на слабостите в Model 3, естеството на производствените предизвикателства по време на подобно производство прави трудно предвиждането на това точно колко време ще е необходимо, за да бъдат изчистени всички пречки“, се казва в изявление на компанията. Tesla заяви през октомври, че е произвела само 260 автомобила, доста под целта си от 1500. Изпълнителният директор Илон Мъск заяви, че Model 3 е "в производствения ад".
Негативният свободен паричен поток на компанията се е увеличил до 1,4 млрд. долара, което е повече от прогнозите на анализаторите за минус 1,2 млрд. долара.
Компанията заяви, че работи с организации в Пуерто Рико, за да осигури слънчеви панели за електричество след опустошението, предизвикано от урагана Мария. Инсталациите на устройства за енергийно съхранение са скочили със 138% на годишна база през третото тримесечие, задвижвани от Powerwall.
Акциите на Tesla се обезцениха с над 5% в разширената сесия след излизането на резултатите. Книжата отбелязаха ръст от 51% от началото на тази година до края на сряда, а пазарната капитализация надхвърли тази на по-стари конкуренти, включително Ford, Fiat Chrysler и General Motors.