Придобиването на германския автомобилен производител Opel помогна на френския производител на автомобили PSA Group да отчете ръст на приходите за тримесечието с почти една трета, след като собственикът на Peugeot е добавил продажбите от Opel-Vauxhall към отчета си за пръв път, а доставките в Европа са се увеличили, съобщава Ройтерс.
PSA повиши пазарните си прогнози за 2017 г. за Латинска Америка и Русия, но продължава да губи позиции в Китай, където регистрациите на групата са се сринали с още 29%.
Приходите на групата за третото тримесечие са нараснали с 31% на годишна база до 15 млрд. евро. Приходите от автомобилното подразделение със старите брандове Peugeot, Citroen и DS са се повишили с по-скромните 11,6% до 8,42 млрд. евро.
Под управлението на сегашния главен изпълнителен директор Карлос Таварес PSA достигна рекордна рентабилност, но изгуби позиции в Китай – най-големия пазар на автомобили в света, където доставките удариха връх от 700 хил. автомобила през 2014 г. Продажбите в региона – основно чрез две китайски съвместни дружества – възлизат на 242 хил. автомобила за първите девет месеца на годината.
PSA сега се опитва да продаде или да отдаде под наем един от петте си китайски завода, заяви френският ежедневник Les Echos в сряда, позовавайки се на неназовани източници. Компанията е отказала коментар.
Продажбите от китайските дружества на PSA не са консолидирани в приходите на групата, които са нараснали през тримесечието благодарение на увеличението от 3,9% на европейските доставки – без да се включва Opel-Vauxhall – докато регистрациите в Латинска Америка са скочили със 17%.
PSA повиши прогнозата си за пазарния растеж за 2017 г. до 7% за Латинска Америка и 8% за Русия спрямо предишната оценка за 5% и за двата региона.
Новите представяния на модели са подобрили т.нар. микс, каза компанията, позовавайки се на търсенето на по-скъпи превозни средства и аксесоари, което е допринесло с 5,4% ръст към приходите за тримесечието.
Продажбите към партньорите са допринесли с още 3,7% за приходите, след като PSA е започнал производството на два модела Opel в рамките на сделка, предшестваща пълното придобиване на бранда на General Motors.