Производителят на електрически автомобили Tesla Inc посочва, че преговаря с местното правителство в Шанхай за създаване на фабрика в региона и очаква да се споразумее с него за план до края на годината, предаде Ройтерс.
Китай налага 25% данък върху продажбите на внесени автомобили и не позволява на чуждестранните производители да създават изцяло притежавани от тях фабрики в страната - най-големият автомобилен производител в света. Това представлява сериозен проблем за Tesla, която иска да разшири присъствието си на растящия китайски пазар на електрически автомобили без да компрометира своята независимост или интелектуална собственост.
Китайското правителство реши да позволи на чуждестранните производители на автомобили да създадат изцяло свои фабрики в зони за свободна търговия, отчасти за да се насърчи по-голямото производство на електрически и хибридни автомобили. Пекин ги определя като "нови енергийни превозни средства" и иска така да постигне амбициозните квоти за продажби.
Tesla все пак ще трябва да плати 25% данък върху автомобилите, произведени в зона за свободна търговия, но може да понижи производствените си разходи.
"Tesla работи с общинското правителство в Шанхай, за да проучи възможността за създаване на производствено съоръжение в региона, което да обслужва китайския пазар. Както казахме по-рано, очакваме да определим по-ясни планове за производство в Китай до края на годината", казва говорител на Tesla в изявление, изпратено по електронната поща до Ройтерс. Компанията заяви още през юни, че води преговори с Шанхай.
Wall Street Journal съобщи, че производителят и правителството в Шанхай вече са сключили сделка за производство в зоната за свободна търговия на града. Шанхай е фактически автомобилната столица на Китай и значим пазар за луксозни автомобили от всякакъв вид.
Китайската интернет компания Tencent Holdings Ltd държи пет процента от Tesla и се счита за потенциален съюзник на компанията за навлизането на китайския пазар.
Не е ясно дали китайското правителство възнамерява да сключи сделка с компанията, която да съвпадне с посещението на президента на САЩ Доналд Тръмп през следващия месец.
Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск заяви по-рано, че в крайна сметка компанията му ще се нуждае от центрове за производство на автомобили и батерии в Европа и Азия.
Стартъпът се бори с производствени проблеми в единствения си завод във Фримонт, Калифорния. Той се опитва да ускори производството на новия си седан Model 3, но призна по-рано този месец, че производствените затруднения са свили производството през трето тримесечие до само 260 автомобила, което е доста по-малко от 1 500 коли, планирани преди това.