Продажбите на пътнически автомобили в Китай се повишиха за четвърти пореден месец през септември, когато търсенето на премиум автомобили се увеличи, съобщи Bloomberg.
Доставките на автомобили, SUV и многофункционални автомобили се покачиха с 3,3% до 2,34 млн. единици миналия месец, според Китайската асоциация на производителите на автомобили. През първите девет месеца на тази година доставките на автомобили, включително камиони и автобуси, са се повишили с 4,5% до 20,2 млн. единици.
Китайските потребители все повече се обръщат към първокласни автомобили на фона на нарастващото богатство и спадащите цени и в условията на интензивна конкуренция на най-големия пазар на автомобили в света. Делът на автомобилистите в Китай, които показват намерение да купуват първокласни автомобили, скочи рязко тази година, пишат анализатори от Sanford C. Bernstein & Co.
Продажбите на Volvo Cars в Китай скочиха с около 30% през миналия месец, докато марката Mercedes-Benz на Daimler AG увеличи доставките с 11%, според данните на компаниите. Сред производителите на автомобили, предлагащи модели на масовия пазар, Geely Automobile Holdings Ltd. повиши продажбите с 13% до рекордните 108 872 бройки през септември, докато Toyota Motor Corp. увеличи продажбите си с 14%.