fallback

Alphabet стартира рекламна кампания за автономните коли

Мнозинството американци не са сигурни по отношение на безопасността на автономните автомобили

17:11 | 10.10.17 г.
Автор - снимка
Създател

Подразделението за автономни автомобили Waymo на Alphabet Inc и други компании са стартирали рекламна кампания, целяща да убеди скептичните американци в добавената стойност и безопасността на тази технология на фона на консултациите в Конгреса за регулациите ѝ, предава Ройтерс. 

Компанията заяви в понеделник, че работи в сътрудничество с неправителствената организация Mothers Against Drunk Driving, Националния съвет по безопасност и Федерацията за слепи деца над кампания "Да говорим за самоуправление". В кампанията се твърди, че самоуправляващите се автомобили биха могли да помогнат за елиминирането на повечето смъртни случаи при катастрофи, свързани с употребата на алкохол, и да позволят на незрящите да получат по-широк достъп до личен транспорт.

САЩ все още няма регулация за бързо разрастващата се технология, като критиците твърдят, че Конгресът напредва твърде бързо към законодателство и не предоставя достатъчно гаранции за безопасността.

Waymo, която започна дейността си като проект на Google за самоуправляващи се автомобили, заяви, че кампанията вече е стартирала в понеделник в Аризона, където Waymo тества самоуправляващи се автомобили. Тя ще включва дигитални реклами, външни билбордове, реклами по бензиностанции и радио спотове.

Компанията отказа да поясни колко ще струва рекламната кампания.

Последните проучвания показват, че мнозинството от американците не са сигурни по отношение на безопасността на автономните автомобили. През март Американската автомобилна асоциация (ААА) заяви, че е установила, че три четвърти от американските шофьори заявяват, че се страхуват да се возят в кола, която е самоуправляваща се.

През февруари министърът на транспорта на САЩ Илейн Чао призова „Силициевата долина, Детройт и всички други центрове на автомобилната индустрия да засилят усилията си и да спомогнат за образоването на скептично настроените граждани за ползите от автоматизираната технология".

Причинените от катастрофи смъртни случаи в САЩ са скочили с 5,6% през 2016 г. до рекордния за десетилетието брой от 37 461, а броят на убитите пешеходци скача с 9% до 5 987, което е най-големият им брой от 1990 г. насам.

В сряда комисия на Сената в САЩ единодушно даде зелена светлина на законопроект, целящ ускоряване на използването на автомобили със самостоятелно задвижване без управление от хора, мярка, която освен това възпрепятства щатите да наложат индивидуални регулаторни блокирания.

Законопроектът все още подлежи на пълно гласуване в Сената, но изглежда, че е напът да бъде приет. General Motors, Alphabet, Ford Motor и други компании от сектора са сред лобистите за важното законодателство, докато асоциации и неправителствени организации за автомобилна безопасност обещават да се борят за промени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:13 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още